۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۸:۱۵

ابراهیمی‌فرد تأکید کرد:

نباید انرژی فارغ التحصیلان را در بروکراسی اداری هدر داد

نباید انرژی فارغ التحصیلان را در بروکراسی اداری هدر داد

قم – خبرگزاری مهر: مدیر شعبه همیاری اشتغال دانش آموختگان استان قم گفت: چرا فارغ التحصیلان ما باید برای پی‌گیری طر‌ح‌ها و ایده‌های خود به دنبال بخشنامه‌ها و بروکراسی اداری باشند ما نباید انرژی فارغ التحصیلان را در بروکراسی اداری هدر دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، مهندس حسین ابراهیمی فرد بعد از ظهر پنج‌شنبه در همایش یک روزه رویکردها و چالش‌های سند توسعه اشتغال استان قم، عمر شرکت‌هایی که توسط فارغ التحصیلان ایجاد می‌شود را کمتر از 3 سال عنوان کرد و گفت: چرا فارغ التحصیلان ما باید برای پی‌گیری طر‌حها و ایده‌های خود به دنبال بخشنامه‌ها و بروکراسی اداری باشند و آن هم بخشنامه‌هایی که مربوط به 20 سال گذشته است ما نباید انرژی فارغ التحصیلان را در بروکراسی اداری هدر دهیم.

وی اصلاح بخشنامه‌ها را خواسته فارغ التحصیلان عنوان کرد و گفت: سازمان همیاری و اشتغال، طرحی را در دست دارد که در آن به دنبال تبیین شاخص‌های یک فارغ التحصیل در استان قم هستیم.

عدم بکارگیری از نیروهای مستعد موجب مهاجرت آنان شده است

وی برخورداری از نیروهای مستعد را یکی از ویژگی‌های استان قم برشمرد و گفت: متأسفانه عدم استفاده مناسب از این مزیت موجب شده است تا نیروهای متخصص به خارج از استان مهاجرت کنند.

وی با اشاره به شکل‌گیری دفتر نخبگان در قم بیان داشت: امیدواریم که دفتر نخبگان قم مکانی جهت حضور نخبگان و بیان دیدگاه‌ها و نظرات آنان باشد.

ابراهیمی فرد در ادامه با انتقاد از عدم توجه و به کارگیری فارغ التحصیلان دراستان گفت: با وجود نیروهای متخصص تحصیلکرده در قم، پروژه‌های کلان شهر در اختیار شرکت‌هایی قرار می‌گیرد که نسخه‌ای را برای ما می‌پیچند که در آن ما را نفهمیده‌اند و نخواهند فهمید و یا نخواسته‌‌اند بفهمند.

فارغ‌التحصیل شهر قم در زمینه مدیریت اسلامی بارز باشد

مدیر شعبه همیاری اشتغال دانش آموختگان استان قم با بیان این مطلب که ما در قم و در پایتخت دینی جهان اسلام زندگی می‌کنیم ادامه داد: دانشجویی که دررشته‌های مختلف در دانشگاه‌های استان قم فارغ التحصیل می‌شود باید در مدیریت اسلامی نیز بارز و شاخص باشد.

ابراهیمی اظهارداشت: در بسیاری از مواقع دانشجویان و استادان وقت و هزینه خود را برای انجام طرح‌ها و پروژه‌های تکراری به کار می‌گیرند که باید با ایجاد یک بانک اطلاعاتی، از موازی کاری و انجام پروژه‌های تکراری پرهیز شود.

مدیر شعبه همیاری اشتغال دانش آموختگان استان قم در ادامه با تأکید بر مدیریت منابع انسانی در صنعت، از نبود روانشناس و جامعه شناس در بخش صنعت انتقاد کرد و بیان داشت: موفقیت و غنی‌سازی بخش آموزش در ارتباط دانشجو با بخش صنعت و حضور بخش صنعت در دانشگاه‌ها است.

پرهیز از تفکر جزیره‌ای

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما باید از تفکر جزیره‌ای و کوتاه مدت بپرهیزیم ادامه داد: ما در نظر داریم تا جهاد عارضه‌یابی را دربخش‌های مختلف استان آغاز کنیم تا از این طریق به نقاط ضعف و قوت دست یابیم زیرا اگر ما منتظر باشیم که مشاوران و متخصصین خارج از استان با روش‌های خود مسائل ما را حل کنند به بیراهه رفته‌ایم.
 

کد خبر 1077994

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha