۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۲:۱۲

تخلفات اداری در مازندران 20 درصد کاهش یافت

ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل بازرسی و نظارت مازندران از کاهش 20 درصدی تخلفات اداری یکسال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود امامقلی پور صبح سه شنبه در جلسه شورای قضایی مازندران در ساری به عملکرد این اداره در نظارت به عملکرد دستگاهها جهت پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات اشاره کرد و گفت: با نظارت صورت گرفته تخلفات دستگاه اجرایی پیش از 20 درصد کاهش یافت.

وی بیان داشت: حضور بازرسان این اداره در ادارات جهت شرکت در مزایده ها و مناقصه های دولتی موجب کاهش 20 درصدی تخلفات شده است.

وی با اشاره به اینکه این سیاست مورد استقبال دستگاه های دولتی قرار گرفت، اظهار داشت: چنانچه نمایندگان بازرسی نتوانند در این جلسات شرکت کنند اسناد مربوطه مورد مطالبه و مطالعه قرار می گیرد.

امامقلی پور تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 500 معاملات عمده صورت گرفته که بسیاری از معاملات تجدید یا باطل شده است.

مدیرکل بازرسی استان بازرسی سرزده از دستگاه های دولتی و حضور در کمیسیون ها و جلسات شورای استانی را از برنامه های اداره کل بازرسی استان مازندران در سال جاری عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری مازندران نیز با اشاره به اینکه مقوله پیشگیری در دستور کار شورای قضایی استان قرار گرفته اظهار داشت: مقوله پیشگیری با توجه به اصل 156 قانون اساسی از جمله وظایفی است که بر عهده تشکیلات قضایی است.

وی افزود: تشکیل ستاد مردمی حفاظت اجتماعی، ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم خاص و پیشنهاد لایحه پیشگیری از وقوع جرم در دوران تصدی ریاست قوه قضاییه گذشته و ایجاد معاونت پیشگیری قوه قضاییه توسط رئیس جدید قوه قضاییه را نشان از اهمیت مقوله پیشگیری از وقوع جرم در تشکیلات قضایی است.

رئیس شورای قضایی مازندران گفت: گاهی در مقوله پیشگیری تلاش بر این است تا جرمی در جامعه واقع نشود هرچند تصور جامعه ای بدون جرم موضوعی آرمانی است لکن می توان از طریق اقدامات فرهنگی اقتصادی زمینه های وقوع جرم را از بین برده است.

طالبی خاطرنشان کرد: برخورد مناسب و عالمانه قضایی با مجرمین، مراقبت بعد از خروج زندانی، مراقبت بر نظارت قضایی بر زندان و تصمیمات موثر در نوع احکام صادره قضایی می تواند در این راستا موثر باشد.

رئیس کل دادگستری مازندران به کاهش 40 درصدی جرائم مثل سرقت سیم برق و احشام در سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: برای پیشگیری از سرقت وسایل نقلیه دستورالعملی از سوی دادستانها به نیروی انتظامی ابلاغ تا زمینه بروز این جرائم کاهش یابد.

وی بر موضوع پیشگیری در جرائمی همچون جلوگیری از تغییر کاربری اراضی، برداشت غیرمجاز شن و ماسه با توجه به وضعیت اقلیمی و اراضی مساعد استان تاکید کرد.

طالبی خاطرنشان کرد: پیشگیری و مقابله با جرائم باید همچون سالهای گذشته در دستور کار ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم خاص و شورای حفظ حقوق بیت المال قرار گیرد.

وی تصریح کرد: طرح ساماندهی املاک و خودرو باید در دستور کار اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قرار گیرد.

کد خبر 1084935

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha