۱۶ خرداد ۱۳۸۹، ۱۴:۴۹

حضور سایپا در بازارهای صادراتی پر رنگ‌تر می‌شود

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: با توسعه زمینه های صادرات، حضور برند سایپا را در خارج از کشور پررنگ تر می کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، نعمت الله پوستین دوز مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در دیدار جمعی از نمایندگان اقتصادی وزارت امور خارجه افزود: در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و هدف گذاری در زمینه های بهبود و ارتقا کیفیت محصولات، گروه خودروسازی سایپا تلاش می کند سهم صادرات خود را افزایش داده و برند سایپا را در بازارهای خارجی معرفی کرده و توسعه دهد.

وی با بیان این مطلب که امروزه بازارهای پولی و مالی و بورسها در حال گسترش در خارج از مرزها هستند برندها را به عنوان ابزاری در دست کشورهای قدرتمند برای توسعه قلمرو دانست.

پوستین دوز سفیران اقتصادی را کارگزارانی دانست که ارتباط پیوسته و تنگاتنگ با آنان می تواند زمینه های گسترش و توسعه صادرات را فراهم سازد.

وی معرفی برند سایپا در سایر کشورها از طریق همراهی در بازارهای هدف، ساماندهی و ایجاد ساختار کار و فراهم کردن فضای مطلوب جهت صادرات را جزء اولویت های کاری سفیران اقتصادی دولت دانست و گفت: محصولات تولیدی گروه خودروسازی سایپا با مزیت هایی از جمله مصرف سوخت کم، قیمت پایین و خدمات پس از فروش گسترده از قابلیت های بالایی برای تصرف بازار سایر کشورها برخوردارند.

پوستین دوز به بازار کشور عراق اشاره کرد و گفت: در عراق با توجه به قانون جدید، باید همکاری های بیشتری صورت گیرد تا زمینه حضور سایپا پررنگ تر از گذشته باشد.

وی افزود: انتظار می رود معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه با حل مشکلات موجود و فراهم کردن فضا، گروه خودروسازی سایپا را در صادرات محصولات خود به این کشور یاری دهد.

در ادامه این دیدار معصومی فر معاون مدیرکل اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به توانمندی های بسیار خوب گروه خودروسازی سایپا در زمینه های مختلف صنعتی و تولید گفت: ایجاد و توسعه بازارهای صادراتی یکی از مهمترین ماموریت های سفیران اقتصادی دولت است.

وی شناخت ظرفیت ها و امکانات مالی بازارهای هدف را لازمه ی توسعه صادرات دانست و گفت: نگاه گروه خودروسازی سایپا به صادرات و هدف گذاری های مطلوب این خودروساز بزرگ کشور موجب می شود که نمایندگی های وزارت امور خارجه ارتباطات خود را با مدیران سایپا گسترش دهند و به همراه یکدیگر با رصد بازار و ایجاد فضای جدید، موانع را از سر راه برداشته و زمینه ی حضور توانمند و گسترده تر این خودروساز بزرگ را در خارج از مرزها فراهم آورند.

کد خبر 1095842

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha