۱۹ خرداد ۱۳۸۹، ۱۰:۰۲

با حضور بایرامی/

"مردگان باغ سبز" رونمایی می‌شود

"مردگان باغ سبز" رونمایی می‌شود

جدیدترین رمان محمدرضا بایرامی که "مردگان باغ سبز" نام دارد روز دوشنبه 24 خرداد ماه در حوزه هنری رونمایی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، این کتاب که در ایام بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران منتشر  شد ، دومین اثربایرامی و به اعتقاد خودش مهم ترین اثرش برای گروه سنی بزرگسال به حساب می آید.

وی نویسنده تخصصی گروه سنی نوجوان بوده و کتابهایش در این عرصه همچون "عقاب های تپه 60 " و "سه گانه قصه های سبلان" برنده جوایز بین المللی شده است.

بایرامی این رمان را بر اساس خاطره ای که مادرش از سالهای دور برای او نقل کرده، نوشته است. داستان رمان "مردگان باغ سبز" مربوط به فرقه دموکرات آذربایجان در سال 1325 است که هنگام شکست و عزیمت به مرز شوروی، دو نفر از این افراد گذرشان به روستای آنها می افتد. یکی از این دو نفر در راه عزیمت به مرز به شکل فجیعی کشته می شود و ...

بایرامی البته این خاطره را در سال 71 در یک داستان کوتاه به نام "به دنبال صدای او" نوشته بود که به گفته وی به دلیل شیوه روایتی و همچنین از لحاظ فرم داستانی این کتاب، آن را خیلی دوست دارد. در واقع "به دنبال صدای او" اولین خروجی بایرامی از این خاطره بود تا اینکه اطلاعات خود در مورد این رویداد تاریخی و جنگ داخلی در آذربایجان را افزایش داد و تصمیم گرفت "مردگان باغ سبز" را بنویسد.

این کتاب یک رمان تاریخی درباره برخورد سه نسل (نوه، پدر و پدربزرگ) با یک رویداد تاریخی است.

نشست رونمایی "مردگان باغ سبز" ساعت 10 صبح در محل حوزه هنری با حضور نویسنده رمان و تعدادی از نویسندگان حوزه تاریخ و ادبیات برگزار می شود.

 

کد خبر 1097563

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha