۶ مرداد ۱۳۸۹، ۸:۵۷

با حضور رئیس جمهور ؛

مجتمع پتروشیمی پردیس و مجتمع پتروشیمی مروارید افتتاح شد

مجتمع پتروشیمی پردیس و مجتمع پتروشیمی مروارید افتتاح شد

با حضور رئیس جمهور مجتمع پتروشیمی پردیس به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی آمونیاک و اوره در ایران و جهان افتتاح شد .

به گزارش خبرگزاری مهر ، دکتر محمود احمدی نژاد صبح امروز چهارشنبه در جریان سفر خود به منطقه اقتصادی عسلویه پس از بهره برداری از مجتمع پتروشیمی پردیس از بخش های مختلف آن بازدید کرد .

این مجتمع در شهرستان عسلویه و در فاصله 270 کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر واقع و در دو فاز اجرا شده است. تولیدات این دو فاز سهم ایران را در تجارت جهانی آمونیاک و اوره افزایش خواهد داد.

ظرفیت دو فاز مجتمع پتروشیمی پردیس 2 میلیون و 150 هزار تن اوره عمدتاً قابل صادرات و 1 میلیون و 360 هزار تن آمونیاک می باشد که از این میزان آمونیاک حدود 150 هزار تن مازاد بر نیاز خطوط تولید داخلی بوده و برای فروش و صادرات در بازارهای بین المللی عرضه می شود.

حجم بالای تولیدات ، استفاده از فناوری برتر ، دسترسی سریع و آسان به خوراک گاز طبیعی ، در اختیار داشتن اسکله حمل و نقل دریایی ، تاسیسات ذخیره سازی و بارگیری برای صادرات محصولات و نیز رعایت آخرین استانداردهای زیست محیطی از جمله ویژگی های این مجتمع است که چشم انداز روشنی را برای جایگاه آن در بازار رقابت بین المللی فراهم کرده است .

همچنین با حضور رئیس جمهور مجتمع پتروشیمی مروارید بعنوان نخستین واحد تامین کننده خوراک خط لوله اتیلن غرب با ظرفیت تولید بیش از یک میلیون تن محصول در سال در عسلویه افتتاح شد .

مجتمع پتروشیمی مروارید شامل بخش هایی مانند واحدهای فرآیندی اتیلن ، منواتیلن گلایکول و واحد سرویس های جانبی می باشد .

ایجاد اشتغال و انتقال دانش فنی ، افزایش و بهره برداری از توانمندی های داخلی کشور ، صرفه اقتصادی بالا، ارز آوری و تامین خوراک خط لوله اتیلن غرب از اهداف اصلی این طرح به شمار می رود .
 

کد خبر 1124180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha