۷ شهریور ۱۳۸۹، ۱۲:۴۷

برنامه‌های حرم حضرت معصومه ‌(س) در شبهای قدر اعلام شد

برنامه‌های حرم حضرت معصومه ‌(س) در شبهای قدر اعلام شد

قم - خبرگزاری مهر: همزمان با فرارسیدن لیالی قدر، ویژه برنامه‌های حرم حضرت فاطمه معصومه ‌(س) در قم اعلام شد.

مدیر تبلیغات حرم حضرت معصومه‌(س) در گفتگو با خبرنگار مهر در قم با بیان اینکه برنامه‌ها از ساعت 21 و 15 دقیقه آغاز می‌شود، بیان داشت: برنامه شب نوزدهم با اقامه نماز و سخنرانی توسط حجت الاسلام فرحزاد آغاز و پس از آن حاج حسن باقری به مداحی و  مرثیه خوانی می‌پردازد.

احمد شمس در ادامه با اشاره به اینکه سخنران شب نوزدهم حجت الاسلام علیرضا پناهیان است، ابراز داشت: پس از آن از ساعت 23 و 45 دقیقه  قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه خوانی توسط حاج مهدی میرداماد برگزار می‌شود و پس از تلاوت قرآن کریم توسط یکی از قاریان برجسته سخنرانی و احیاء توسط آیت الله حسینی بوشهری برگزار خواهد شد که این مراسم تا ساعت 3 بامداد ادامه خواهد داشت.

مدیر تبلیغات حرم حضرت معصومه(س) در ادامه به برنامه‌های شب بیست و یکم اشاره کرد و ابراز داشت: برنامه‌های شب دوم نیز از ساعت 21 و 45 آغاز و تا ساعت 3 بامداد ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: اقامه نماز و سخنرانی توسط حجت‌الاسلام فرحزاد و مرثیه خوانی توسط حاج مهدی سلحشور از جمله برنامه‌های شب بیست و یکم است‌.

مدیر تبلیغات حرم حضرت معصومه (س) اظهار داشت: پس از مرثیه‌خوانی حجت لاسلام پناهیان به ایراد سخنرانی می‌پردازد و سپس دعای جوشن کبیر توسط حجت الاسلام محمد‌پور قرائت می‌شود.

شمس با اشاره به تلاوت قرآن کریم در این شب اظهار داشت: پس از قرائت قرآن مراسم سخنرانی و احیاء توسط حجت الاسلام میرباقری برگزار می‌شود و پس از آن نیز زیارت وارث قرائت خواهد شد.

وی در ادامه به برنامه‌های شب بیست و سوم اشاره کرد و گفت: مراسم شب بیست و سوم نیز از ساعت 21 و 45 آغاز و تا ساعت 3 بامداد ادامه خواهد داشت.

مدیر تبلیغات حرم حضرت معصومه‌ (س) ادامه داد: پس از اقامه نماز و سخنرانی توسط حجت الاسلام فرحزاد، قرائت دعای کمیل برگزار می‌شود و پس از آن حجت الاسلام پناهیان به ایراد سخنرانی می پردازد.

وی در ادامه با اشاره به قرائت قران کریم در حرم مطهر بیان کرد: قرائت دعای جوشن کبیر توسط حجت لاسلام محمدپور و ذکر توسل و عزاداری توسط مداح اهل بیت، حاج حسن اخباری از دیگر برنامه‌های شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان است.

احمد شمس افزود: مراسم احیای این شب نیز توسط حجت الاسلام رفیعی برگزار می‌شود که تا ساعت 3 بامداد ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1142356

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha