۲۲ مهر ۱۳۸۹، ۱۵:۲۶

اشتغال نیروهای بومی بوشهر در صنایع نفت و گاز محقق نشد

اشتغال نیروهای بومی بوشهر در صنایع نفت و گاز محقق نشد

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر کل کار و امور اجتماعی استان بوشهر گفت: مصوبه سفر هیئت دولت به این استان مبنی بر اشتغال 50 درصد از نیروهای بومی بوشهر در صنایع نفت و گاز به طور کامل اجرایی نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، حسین حیدری بعد از ظهر پنجشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه ‌گذاری استان بوشهر افزود: در حال حاضر 37 درصد نیروهای بومی در کل استان و 31 درصد در منطقه پارس جنوبی مشغول به کار شدند که تا مصوبه فاصله زیادی داریم.

وی اظهار داشت: عدم اجرای کامل این مصوبه و همچنین عدم رعایت ابلاغیه بانک مرکزی در مورد افزایش مدت زمان مشارکت در باز پرداخت از مهمترین مشکلات استان در بخش اشتغال است.

مدیر کل کار و امور اجتماعی استان بوشهر افزود: عدم ابلاغ خط اعتباری یک سوم سهم بانکها در تعدادی از بانکها و عدم وجود وحدت رویه و تفاوت دستور العملها و ابلاغ مقررات سختگیرانه برای استفاده از خط اعتباری از دیگر مشکلات اشتغال استان به شمار می رود.

حیدری به تعهدات اشتغال دستگاه ‌های اجرایی استان اشاره کرد و گفت: بر اساس تعهد امضا شده با 21 دستگاه اجرایی استان، دستگاههای اجرای استان متعهد به ایجاد 15 هزار و 780 شغل در استان شدند.

وی با بیان اینکه در همین راستا سامانه ای از سوی این اداره کل طراحی شده، گفت: به منظور اطمینان از صحت و امنیت اطلاعات، کاربران باید فقط از ایمیل سازمان خود برای تکمیل فرم ثبت‌ نام استفاده کنند.

معاون برنامه ‌ریزی استانداری بوشهر نیز گفت: به رغم تاکیدات فراوان رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزیر نفت متاسفانه مصوبه اشتغال 50 درصد نیروهای بومی در پارس جنوبی هنوز به صورت کامل عملیاتی نشده است.

رسول زارعی با بیان اینکه جهت کاهش نرخ بیکاری در استان بوشهر اجرای این مصوبه ضروری است، اظهار داشت: در کارگروه اشتغال استان به روشهای مختلف سعی شده تاکیدهای دولت به ایجاد اشتغال را در میان مدیران نهادینه کنیم.

کد خبر 1170773

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha