۲۲ مهر ۱۳۸۹، ۱۵:۴۹

سال آینده؛

بند احرافی سد رئیسعلی دلواری بهره برداری می شود

بند احرافی سد رئیسعلی دلواری بهره برداری می شود

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر از بهره برداری کامل بند احرافی سد رئیسعلی دلواری در منطقه شبانکاه شهرستان دشتستان در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در برازجان، شاپور رجایی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات منابع آب شهرستان دشتستان افزود: با بهره برداری از این بند انحرافی سال آینده آب در کانالهای اصلی سد به جریان خواهد افتاد.

وی، جایگاه شهرستان دشتستان را به عنوان یکی از مراکز و قطبهای مهم کشاورزی و آبخیزداری استان در وزارت نیرو بسیار مهم عنوان کرد، اظهار داشت: در دشتستان سه شبکه ناقص از جمله شبکه دالکی و شبکه آبپخش وجود دارد که نیاز به مطالعه و بازسازی دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: تاکنون در منطقه دشت شبانکاره بیش از 100 کیلومتر شبکه اصلی یک و دو با اعتباری بالغ بر 48 میلیارد تومان احداث شده و جهت تکمیل و بهره برداری این کانالها نیاز به بیش از 13 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

رجایی در خصوص شبکه دالکی گفت: اگر 16 میلیارد تومان اعتبار به شبکه دالکی تزریق شود می توانیم تعهدات خود را در این شبکه اجرایی کنیم.

فرماندار دشتستان نیز گفت: پتانسیل کشاورزی استان و شهرستان از اهمیت بیشتری نسبت به نفت و گاز برخوردار است چراکه فقط در بحث نخیلات کشاورزی شهرستان دشتستان نزدیک به 36 هزار خانوار با تولید سالانه 120 هزار تن خرما مشغول به کار و فعالیت هستند.

غلامحسین زارعی با بیان اینکه نخیلات سهم عمده ای در اشتغالزایی پایدار شهرستان دارد، اظهار داشت: باید نخیلات استان بوشهر به عنوان یک سرمایه و اقتصاد ملی و استانی مورد توجه جدی مسئولین قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جهت گیری و اولویت تخصیص اعتبارات ما در شهرستان به سمت آب و کشاورزی است، گفت: در همین راستا بیش از 13.5 میلیارد تومان در سال جاری به طرح های آب و کشاورزی اختصاص یافته است.

فرماندار دشتستان اصلاح شیوه های آبیاری و نظام بهره برداری را ضروری دانست و گفت: انتظار می رود مسئولین وزارت نیرو و جهاد کشاورزی ردیف اعتباری در لایحه بودجه سال آینده جهت اصلاح نظام بهره برداری و شیوه های آبیاری نخیلات شهرستان در نظر بگیرند.

کد خبر 1170774

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha