۲۴ مهر ۱۳۸۹، ۲۰:۴۲

در موضعی فریبکارانه؛

آمریکا و فرانسه خواستار بازنگری رژیم صهیونیستی درباره شهرک سازی شدند

آمریکا و فرانسه خواستار بازنگری رژیم صهیونیستی درباره شهرک سازی شدند

دولتهای آمریکا و فرانسه در موضعی فریبکارانه از نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس خواستند درباره صدور ساخت 240 واحد مسکونی دیگر در بیت المقدس اشغالی بازنگری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یدیعوت آحارونوت، اعلام تصویب ساخت 240 واحد صهیونیست نشین دیگر در بیت المقدس اشغالی از سوی دولت "بنیامین نتانیاهو" انتقادهای جهانی را علیه این رژیم به دنبال داشته است.

پس از اعتراض سازمان کنفرانس اسلامی به این تصمیم تل آویو، آمریکا و فرانسه نیز ضمن ابراز نگرانی از پیامدهای این اقدام بر مذاکرات سازش خاورمیانه، خواستار بازنگری در این تصمیم شدند.
 
"پی جی کرولی" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این رابطه ادعا کرد: ما از شنیدن این خبر متاثر شدیم، این اقدام بر خلاف تلاشهای ما برای به نتیجه رساندن گفتگوهای مستقیم صلح میان دو طرف است.
 
در عین حال "گری اکرمن" رئیس کمیته خاورمیانه و جنوب آسیا در کنگره آمریکا ضمن حمایت از این اقدام دولت صهیونیستی مدعی شد: بیت المقدس پایتخت اسرائیل است و این اقدام شهرک سازی محسوب نمی شود.
 
همچنین "برنار والرو" سخنگوی وزیر امور خارجه فرانسه از تصویب ساخت واحدهای مسکونی جدید در بیت المقدس اشغالی انتقاد کرد و گفت : پاریس از تل آویو انتظار دارد که در این تصمیم خود تجدید نظر کند.
 
به گفته وی، اقدام دولت نتانیاهو سبب تاسف عمیق فرانسه شده چرا که این کار بخت دستیابی به سازش بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان را از بین می برد.
کد خبر 1172154

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha