۱۶ آذر ۱۳۸۹، ۱۹:۳۲

دو میلیارد ریال بن در نمایشگاه کتاب بیرجند فروخته شد

دو میلیارد ریال بن در نمایشگاه کتاب بیرجند فروخته شد

بیرجند - خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: بیش از دو میلیارد ریال بن تخفیف کتاب میان متقاضیان خرید کتاب در نمایشگاه کتاب استان عرضه شد.

به گزارش خبرنگار مهر در بیرجند، محمد مطهری فر عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استان را فرصتی مناسب برای استفاده علا‌قمندان به حوزه فرهنگ و کتاب عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت روزافزون مسائل فرهنگی در سطح کشور افزود:‌ رویکرد دور سوم سفرهای استانی دولت نشان از عزم جدی دولت و سازمانهای فرهنگی به مسائل فرهنگی است.

مطهری فر در خصوص راهکارهای علاقه مندی بیشتر مردم به کتاب و کتابخوانی گفت: ‌دسترسی مردم در همه ماه های سال به کتاب های روز، کاهش قیمت کتاب برای خریداران وتجهیز کتابخانه های عمومی باعث افزایش علاقه مردم به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در طول برپایی پنجمین نمایشگاه  بزرگ کتاب استان خراسان جنوبی، بیش از 120هزار شهروند این استان از نمایشگاه بازدید کردند، اظهارداشت: استقبال مردم در این دوره از نمایشگاه همچون دوره‌های قبل بسیار چشمگیر بود که این نشان‌ دهنده بلوغ بالای فرهنگی و اجتماعی مردم این خطه از کشورمان است.

وی افزود: با توجه به دلیل استقبال پرشور شهروندان بیش از 206 میلیون تومان بن تخفیف کتاب میان متقاضیان خرید کتاب عرضه شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی میزان فروش و همچنین بازدید علاقمندان به حوزه کتاب را نسبت به سال قبل تا 25 درصد رشد دانست و تصریح کرد: مردم با فرهنگ خراسان جنوبی همواره از رویدادهای فرهنگی و هنری استقبال چشمگیری داشته و از این حیث در کشور مطرح بوده‌اند.

مطهری فر با بیان اینکه انجام اینگونه حرکت‌های فرهنگی و تاثیرگذار قطعا با تعامل دستگاه‌های مختلف پیش‌ می ‌رود، از تمام مجموعه‌ هایی که در برگزاری پنجمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی همکاری کرده‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حضور کم نظیر مردم در نمایشگاه کتاب گفت: مردم این استان  با این حضور و استقبال بی نظیر خود ثابت کردند که فرهنگ اولویت اول آنهاست و دغدغه های فرهنگی بالاخص مطالعه و کتابخوانی در راس امور است.

کد خبر 1206247

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha