۵ دی ۱۳۸۹، ۱۹:۰۲

دومین سوگواره منطقه ‌ای 72 راوی آسمان در خراسان جنوبی برگزار می‌ شود

دومین سوگواره منطقه ‌ای 72 راوی آسمان در خراسان جنوبی برگزار می‌ شود

بیرجند – خبرگزاری مهر: رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: به همت حوزه هنری استان دومین سوگواره منطقه ‌ای 72 راوی آسمان در خراسان جنوبی برگزار می ‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر در بیرجند، مهدی حبیبی بعد از ظهر یکشنبه در نشست هماهنگی جشنواره اظهار داشت: این سوگواره با حضور هنرمندان استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد برگزار می ‌شود.

وی تصریح کرد: شرکت‌ کنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر با ارسال پیام کوتاه به سامانه 30008317 با این حوزه در ارتباط باشند.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به رشته‌ های این سوگواره گفت: این سوگواره شامل شش بخش تجسمی (نقاشی، پوستر، خوشنویسی و عکاسی)، تصویری (فیلمنامه، فیلم و کلیپ)، نمایش (تئاتر خیابانی، تئاتر صحنه‌ای و نمایش ‌نامه‌ نویسی)، موسیقی (نی ‌نوازی و نواهای عاشورایی)، آفرینش‌های ادبی (شعر و داستان) و پژوهش (مقاله) می ‌شود.

حبیبی با بیان اینکه کلیه موضوعات این سوگواره پیرامون حماسه عاشورا‌ست، گفت: این سوگواره چهارشنبه 16 دیماه مصادف با 30 محرم برگزار می ‌شود.

حبیبی تصریح کرد: در بخش تجسمی هر هنرمند می ‌تواند در هر یکی از رشته‌ های نقاشی، پوستر و خوشنویسی حداکثر پنج اثر و در رشته عکاسی 10 اثر ارائه کند و در بخش تصویری، نمایش و موسیقی ارائه اثر محدودیتی ندارد فقط فیلمنامه‌ها باید حداکثر 50 صفحه باشد.

وی ادامه داد: در بخش آفرینش‌های ادبی هر هنرمند می ‌تواند حداکثر پنج قطعه شعر و داستان و در بخش پژوهش حداکثر دو مقاله با موضوع سوگواره ارائه کند. 

کد خبر 1218145

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha