۵ بهمن ۱۳۸۹، ۱۰:۱۵

کتاب‌های "سروش"نامزد جایزه پروین در بخش کودک شدند

کتاب‌های "سروش"نامزد جایزه پروین در بخش کودک شدند

دو کتاب"اولین کلمه‌ام پروانه بود" و "ته ‌ته ‌ته چاه" از انتشارات سروش نامزد دریافت جایزه پروین اعتصامی در بخش کودک و نوجوان شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، "اولین کلمه‌ام پروانه بود" اثر مژگان بابامرندی و تصویرگری نیره تقوی، کاندیدای چهارمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی در بخش نوجوان شد.

این نوشتار از مجموعه کتاب‌های نوجوان انتشارات سروش است که در قالب خاطره‌نگاری دختر دانش‌آموزی در فصل زمستان نگاشته شده است. این خاطره‌نگاری که با تاریخ هر روز جدا شده است، محور اصلی‌اش عروسی پروانه، خواهر دختر است.
 
همچنین کتاب "ته ته ته چاه" اثر سوسن طاقدیس و تصویرگری علیرضا گلدوزیان کاندید چهارمین دوره جایزه ادبی پروین اعتصامی در بخش کودک است.
 
این اثر از مجموعه کتاب‌های کودکان انتشارات سروش دارای داستان خواندنی درباره موشی است که ته یک چاه گرفتار شده و با هوشیاری از دست یک گرگ و یک روباه فرار می‌کند.
 
جایزه پروین اعتصامی ویژه بانوان اهل قلم در عرصه آثار ادبی است که در دو رده سنی بزرگسال و کودک و نوجوان اعطا می‌شود. در دوره سنی بزرگسال محورهای شعر، داستان بلند، مجموعه داستان، نقد و پژوهش، نمایشنامه، ترجمه و پایان‌نامه در دستور کار داوری و ارزیابی قرار دارد و در رده سنی کودک و نوجوان آثار تألیفی در حوزه داستان و شعر مورد نظر است.
 
جایزه ادبی پروین اعتصامی در سال 1383 به همت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و در دفتر مجامع و فعالیت‌های فرهنگی آغاز به کار کرد و مراسم نخستین دوره آن 15 مرداد ماه همان سال برگزار شد و بعد از آن هم هر دو سال یکبار و در زادروز این نویسنده (25 اسفند) برپا شده است.
کد خبر 1239238

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha