۲۳ بهمن ۱۳۸۹، ۱۵:۳۰

آیت ‌الله حاج سیدمجتبی حسینی میرصادقی زنجانی دارفانی را وداع گفت

زنجان - خبرگزاری مهر: آیت‌الله حاج سیدمجتبی حسینی میرصادقی زنجانی از علمای زنجان در پی بیماری دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، آیت‌الله میرصادقی زنجانی از علمای شهر زنجان بود که در ایام انقلاب در مشهد مقدس سکونت داشت و در تظاهرات و راهپیمایی‌های آن سال‌ها شرکت می‌کرد.
 
این عالم ربانی در طول سال‌های بعد از انقلاب تاکنون به جهت علاقه وافر به زیارت بارگاه منور حضرت امام رضا(ع)، ضمن اقامت‌های طولانی و مکرر در این شهر، با حوزه علمیه مشهد نیز همکاری داشت.
 
پدر وی آیت‌الله حاج سیدسیف‌الدین حسینی میرصادقی زنجانی از مراجع و علمای مبارز زنجان و از شاگردان بزرگانی مانند آیات عظام مرحوم میرزای نائینی و مرحوم شریعت اصفهانی و صاحب آثاری همچون مَنهجِ الهدایه، مناسک حج، تعلیقه بر حاشیة عروة الوثقی و اصول دین و فروع دین بود.
 
آیت‌الله حاج سیدمجتبی میرصادقی زنجانی(ره) که از علمای مشهد نیز محسوب می‌شود، در سال‌های نزدیک به انقلاب و پس از آن، همگام با علمای مشهد همواره حضور فعالی در عرصه‌های اجتماعی و راهپیمایی‌های انقلابی شهر مشهد داشت.
 
این عالم ربانی پدر شهید سیدمهدی(سید احمد‌) حسینی میرصادقی زنجانی می‌باشد که در سال 1353 در مشهد دستگیر و زندانی شد. وی پس از مدتی در سال 1355 در درگیری مسلحانه در تهران شربت شهادت را نوشید.
 
آیت‌الله میرصادقی زنجانی در طول عمر بابرکت خود آثار متعددی را تالیف نمود که عبارتند از "در ثمین و ماء معین"، "دیوان مراثی اهل بیت(ع)"، "راهنمای حقیقت یا شیعه چیست و کیست ؟"، "سجادیه زنجانی"، "تزکیه نفس و ذخیره رمس"، "نخبه الخبار تحفه الاحیار(تخلیه از رذائل و تحلیه با فضائل)" و ... که هنوز به چاپ نرسیده است.
 
وی سرانجام پس از عمری تلاش علمی و عملی و مجاهدت‌های فراوان، در روز پنج شنبه 21 بهمن در پی بیماری دار فانی را وداع گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
 
 پیکر آیت‌الله میرصادقی زنجانی برای تشییع و خاکسپاری از زنجان به شهر مقدس مشهد منتقل شود.
 
 
کد خبر 1251974

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha