۲ خرداد ۱۳۹۰، ۱۷:۵۴

برای اولین بار در کشور/

تورهای روستاگردی رایگان در شهرستان ورامین

تورهای روستاگردی رایگان در شهرستان ورامین

ورامین - خبرگزاری مهر: تورهای روستاگردی و بازدید از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری روستایی شهرستان ورامین برگزار شد که در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

مسئول امور گردشگری شهرداری ورامین در گفتگو با خبرنگار مهر در ورامین گفت: تورهای گردشگری تخصصی روستاگردی برای نخستین بار در کشور، در روستاهای شهرستان ورامین برگزار شد.

محمدرضا تاجیک افزود: تورهای روستاگردی در هفته ملی میراث فرهنگی برگزار شد که علاقه مندان به میراث کهن و تاریخ فاخر ورامین از آثار تاریخی و جاذبه های روستایی این شهرستان بازدید کردند.

وی اظهار داشت: دشت ورامین با تاریخ کهن خود آثار برجسته تاریخی و جاذبه های منحصربه فرد تاریخی را در دل خود جای داده که از گذشته های دور تا کنون جهانگردان و ایرانگردان بی شماری از آن بازدید و در یادداشتها و سفرنامه های خود از آنها به نیکی یاد کرده اند.

این مسئول ادامه داد: در راستای معرفی این آثار و جاذبه ها به نسل جدید و خصوصاً فراهم کردن زمینه های آشنایی بیشتر شهروندان با آثار و جاذبه های روستایی،  تورهای گردشگری یک روزه رایگان روستاگردی برنامه ریزی و همزمان با آغاز هفته میراث فرهنگی برگزار شد.

وی برگزاری این تورها را نشانه توجه مدیریت شهری ورامین به میراث کهن منطقه دانست و عنوان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین از چند سال گذشته تا کنون در حوزه میراث فرهنگی برنامه ریزی های هدفمندی در راستای معرفی آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری ورامین صورت داده اند.

تاجیک افزود: برگزاری تورهای گردشگری ورامین گردی در حوزه های گردشگری روستاگردی، طبیعت گردی، گردشگری صنایع دستی محلی، گردشگری آثارتاریخی، گردشگری مذهبی و زیارت اماکن مقدس و بقاع متبرکه امامزادگان و ... از جمله این برنامه هاست.

وی یادآور شد: با برگزاری تور گردشگری روستاگردی، جمعی از شهروندان علاقه مند در قالب NGOها و انجمنهای علمی و فرهنگی از جاذبه های شهرستان ورامین بازدید کردند.

مسئول امور گردشگری شهرداری ورامین اضافه کرد: از جمله بازدید کنندگان، کارشناسان و اعضای پایگاه های سلامت شهید مهتدی شهرداری، پایگاه سلامت دانشسرا، خواهران عضو پایگاه مقاومت بسیج نرجس حوزه فدک بودند که از آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی روستایی از جمله حمام قدیمی و آب انبار روستای خاوه، یخچال روستای حصار کوچک، آب انبار روستای قلعه بلند، امامزاده عبد ا... روستای عسگر آباد ابردژ، امامزاده یحیی روستای کهنه گل، قلعه ایرج روستای عسگر آباد عباسی، امامزاده یوسف رازی روستای یوسف رضا، امامزادگان اسحاق و موسی روستای کهنک و ... بازدید به عمل آوردند.

کد خبر 1318996

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha