۱۰ خرداد ۱۳۹۰، ۱۶:۰۷

امینی:

تمام دستگاه های بازی شهربازیهای آذربایجان غربی غیراستاندارد است

تمام دستگاه های بازی شهربازیهای آذربایجان غربی غیراستاندارد است

ارومیه - خبرگزاری مهر: مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر تمامی دستگاه های بازی مستقر در شهربازیهای استان غیراستاندارد و داری نقص فنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا امینی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه در حال حاضر 18 شهر بازی در سطح استان دایر است، بیان کرد: بر اساس بازرسی های صورت گرفته از 150 دستگاه بازی مستقر در این مراکز 10 دستگاه کاملا غیر استاندارد و 140 دستگاه نیز دارای نقص فنی و ایراد است.

وی ادامه داد: با هدف استانداردسازی این وسایل بازی و ارتقای سطح ایمنی در محیطهای کودکان به تمامی شهرستانها تا پایان خرداد ماه سالجاری نسبت به رفع این اشکالات مهلت داده شده است و در غیر این صورت برخورد قانونی خواهد شد.

امینی از استاندارد سازی وسایل تفریحی زمین های بازی و پارکهای استان نیز خبرداد و بیان کرد: در مرحله نخست این طرح 879 وسیله از 54 زمین بازی در استان شناسایی شده است.

789 پروانه کاربرد علامت استاندارد در آذربایجان غربی صادر شد

مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان غربی از صدور 38 فقره پروانه کابرد علامت استاندارد در طول دو ماه سالجاری خبر داد و بیان داشت: تا پایان سال 89 در سطح استان 751 پروانه کاربرد علامت استان وجود داشت که با افزوده شدن پروانه های جدید این تعداد به 789 پروانه کاربرد علامت استاندارد افزایش یافت.

امینی با بیان اینکه بیشترین تعداد پروانه های استاندارد صادر شده در بخش محصولات کشاورزی و صنایع غذایی بوده است، اظهار داشت: در طول سال گذشته 160 پروانه علامت کاربرد استاندارد صادر شده که 149 پروانه کابرد استاندارد اجباری و 11 فقره نیز تشویقی بود.

وی عنوان کرد: همچنین در طول سال گذشته 197 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در سطح استان به دلیل عدم انطباق فرآورده با شاخص های تعریف شده دراستاندارد عمدتا عدم رعایت قوانین و مقررات پروانه و عدم تمدید به موقع ابطال شده است.

این مسئول بااشاره به اینکه طی سالگذشته سه هزار و 846 مورد نمونه برداری از کالاهای تولیدی و سه هزار و 670 نمونه از کالاهای توزیعی استان صورت گرفته اضافه کرد: این میزان نسبت به سال ماقبل به ترتیب 33 و 27 درصد رشد دارد.

وی با اشاره به جمع آوری سکه های پارسیان از بازارهای استان نیز گفت: هیچ مرجعی بدون داشتن مجوز لازم از بانک مرکزی حق ضرب سکه را ندارد و در صورت وجود در بازار غیرمجاز است.

وی گفت: پارسال 535 واحد طلافروشی در شمال و مرکز استان مورد بازرسی قرار گرفته و تا پایان تیر ماه امسال نیز، واحدهای طلافروشی جنوب آذربایجان غربی مورد بازرسی قرار می گیرند.

امینی هدف از اجرای این طرح را تولید طلا منطبق با استانداردهای ملی و صدور فاکتورهای قابل ردیابی اعلام کرد و اظهار داشت: با 23 واحد عرضه کننده طلا طی اجرای این طرح برخورد و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

امینی از تدوین شش مورد استاندارد ملی در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: پارسال همچنین 218 نفر از مدیران کنترل کیفیت در کلاسهای آموزشی تحت پوشش آموزش کنترل کیفیت قرار گرفته اند.

کد خبر 1325574

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha