۱۷ مرداد ۱۳۹۰، ۵:۰۷

پرونده‌های ناتمام مجلس هشتم-3

تعیین تکلیف 4 طرح تحقیق و تفحص کمیسیون کشاورزی در وقت اضافی مجلس

تعیین تکلیف 4 طرح تحقیق و تفحص کمیسیون کشاورزی در وقت اضافی مجلس

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: نتیجه نهایی 4طرح تحقیق و تفحص کمیسیون کشاورزی در فرصت باقی مانده از مجلس هشتم شورای اسلامی قرائت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر گزارش 2 طرح تحقیق و تفحص کمیسیون کشاورزی علی رغم اتمام فرصت قانونی اش هنوز به کمیسیون ارائه نشده است یک طرح نیز اخیرا روند تحقیقش آغاز شده و طرح تحقیق و تفحص دیگری نیز در نوبت تصویب صحن علنی مجلس قرار دارد.

عباس رجایی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر پیرامون 4 طرح تحقیق و تفحص در کمیسیون کشاورزی اظهار داشت: تحقیق و تفحص ازعلل واردات بی رویه کالا و محصولات کشاورزی در کمیسیون کشاورزی به تصویب رسیده و در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گزارش کمیسیون کشاورزی از واردات برنج های آلوده با ارائه به کمیسیون اصل 90 در حال رسیدگی قضایی است تصریح کرد: مهلت قانونی تحقیق و تفحص از صندوق بیمه کشاورزی نیز به پایان رسیده و گزارش نهایی کمیته تحقیق نیز آماده شده است اما هنوز به کمیسیون کشاورزی جهت بررسی نهایی ارسال نشده است. 

وی افزود: کمیته تحقیق وتفحص از علل واردات دام زنده به کشور نیز هنوز گزارش نهایی خود را آماده نکرده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی با اشاره به اینکه تحقیق وتفحص از سازمان محیط زیست تازه آغاز شده گفت: گزارش تحقیق و تفحص های کمیسیون کشاورزی تا پایان مجلس هشتم برای قرائت در صحن علنی آماده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر فرصت کوتاهی از عمر مجلس هشتم باقی مانده است کمیسیون کشاورزی به عنوان یکی از کلیدی ترین کمیسیون های مجلس 4 طرح تحقیق و تفحص را در دست دارد که به نظر می‌رسد در به سر انجام رساندن آن ها شتاب چندانی وجود ندارد و بیم آن می‌رود تا حداقل 3 طرح از این 4 تحقیق و تفحص با پایان عمر مجلس هشتم به تاریخ این مجلس بپیوندد.

تحقیق و تفحص از واردات دام زنده که به دنبال شیوع تب کنگو در میان طیور کشور در مهر 89 رقم خورد و یا تحقیق و تفحص از صندوق های بیمه کشاورزان که تیر ماه سال 1389در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده هنوز سرنوشت نامعلومی دارند.

تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست نیز که تیر ماه سال جاری آغاز شده با فراز و نشیب های فراوانی رو به رو است و سرنوشت آن هنوز مشخص نیست.

تحقیق وتفحص از واردات بی رویه کالا و محصولات کشاورزی که در کمیسیون کشاورزی به تصویب رسیده تنها طرح تحقیق و تفحصی از این کمیسیون است که در نوبت صحن قرار دارد تا در صحن علنی مجلس به تصویب وکلای ملت برسد.

فرصت 11 ماهه مجلس شورای اسلامی برای ارائه کارنامه فعالیت هایش ایجاب می کند نتیجه نهایی تحقیق و تفحص هایی که به نوعی با شعارهای اساسی نمایندگان در این مجلس پیوند خورده و آبروی مجلس در گروی ارائه آن است مشخص شود، پیگیری های سرویس سیاسی مهر برای ارائه نتیجه نهایی این طرح ها همچنان ادامه دارد.

کد خبر 1377844

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha