۱۹ مرداد ۱۳۹۰، ۱۵:۱۷

آیت الله گلپایگانی:

ماه رمضان ماه خلاصی از ناخالصی هاست

زنجان - خبرگزاری مهر: استاد حوزه و دانشگاه گفت: ماه رمضان آزمونی است برای اینکه انسان از ناخالصی ها خالص شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله فاضل گلپایگانی ظهر چهارشنبه طی مراسم ویژه ماه مبارک رمضان در جمع کارکنان انتظامی استان زنجان افزود: همه حوزه های اخلاقی، عملی، زندگی فردی و اجتماعی ما در این دنیای ظلمانی که پایین ترین مدارج را در عالم دارد، گاهی ظلمانی می شود و ناخالصی ها حوزه وجودش را می گیرد.
 
وی با بیان اینکه هرچه انسان خالص تر شود به خدا نزدیکتر می شود، تصریح کرد: از آنجا که خداوند نور مطلق است بندگان به او نزدیک تر می شوند و توفیق خدمت بیشتری می یابند که از صفا و خلوص نیت بیشتری برخوردار باشند.
 
آیت الله گلپایگانی با اعلام اینکه اگر انسان خالص شد به یقین صددرصد می رسد اظهار کرد: گاهی اگر بشر مراقب خود نباشد ممکن است عقاید انحرافی پیش آید و دشمن بشر، انسان را در این زمینه سست کند و یقینش را به تحلیل بکشد.
 
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تاکید کرد: پس روزه ما راخالص می کند همانگونه که پیامبر اسلام (ص) فرمود روزه بگیرید تا صحیح و سالم بمانید امروزه مسئله سالم سازی با روزه داری در دنیا اوج می گیرد زیرا همیشه انسان با خوردن سالم نمی شود.
 
آیت الله گلپایگانی با بیان اینکه نشانه های دوستی با خدا خدمت به مردم است، اظهار کرد: نیروی انتظامی توانست به سمت خدا و مکتب سوق یابد و جمهوری اسلامی ایران روحانیت را در کنار نیروی انتظامی قرار داد تا در مسیر اسلام قرار گیرد.
 
استاد حوزه و دانشگاه در خاتمه گفت: مسئله روحانیت در قلب نیروی انتظامی است اما قبل از انقلاب، نظام سابق این را نمی خواست و امروز مملکت ما مملکت امام زمان (عج ) و شما سربازان امام زمان هستید.
کد خبر 1379785

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha