۴ شهریور ۱۳۹۰، ۱۹:۰۱

بازتاب روز جهانی قدس در رسانه های عربی ؛ نفاق العربیه و الجزیره نمایان شد

بازتاب روز جهانی قدس در رسانه های عربی ؛ نفاق العربیه و الجزیره نمایان شد

برخی رسانه های عربی به پوشش راهپیمایی گسترده و میلیونی روز جهانی قدس در ایران و دیگر کشورها پرداختند، اما برخی شبکه های مهم عربی مانند العربیه و الجزیره با نادیده گرفتن این حقیقت، بر دروغ بودن ادعای خود درباره حمایت از فلسطین صحه گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المنار لبنان نوشت : به مناسبت روز جهانی قدس راهپیمایی گسترده ای در تهران و همه شهرهای ایران پیش ازظهر امروز برگزار شد.این راهپیمایی در تهران از هفت مسیر به  سوی میعادگاههای نماز جمعه برگزار شد که راهپیمایان شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل سردادند. این شبکه همچنین به بخشهایی از سخنان رئیس جمهوری اسلامی ایران در این روز اشاره کرد.

روزنامه القدس العربی هم نوشت : احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران در سخنانی پس از نماز جمعه به مناسبت روز جهانی قدس که به نشانه حمایت از فلسطینی ها برگزار می شود، گفت : تشکیل کشور فلسطین اولین گام است و هدف نهایی نیست.

پایگاه الیوم السابع مصر در این باره نوشت : هزاران ایرانی صبح امروز در تهران در مراسم روز جهانی قدس در حمایت از فلسطین و علیه اسرائیل راهپیمایی برگزار کردند.

این پایگاه افزود: تلویزیون ایران تصاویر گسترده مردم ایران در شهرهای بزرگ را به تصویر کشید آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا بر روی آن نوشته شده بود. شرکت کنندگان در این راهپیمایی تصاویر آیت الله خامنه ای رهبر ایران و امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی را حمل می کردند.

پایگاه الانتقاد لبنان نیز نوشت : راهپیمایی روز قدس در سراسر ایران برگزار شد.

خبرگزاری سودان به انعکاس سخنان رئیس جمهوری ایران در مراسم روز جهانی قدس پرداخت و نوشت : احمدی نژاد به مناسبت روز جهانی قدس که همه ساله در حمایت از مردم فلسطین برگزار می شود مبارزه با اسرائیل را وظیفه همه مومنان دانست.

کد خبر 1392690

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha