۸ شهریور ۱۳۹۰، ۱۷:۲۷

شهردار خرم آباد مطرح کرد:

رکوردزنی در آسفالت معابر خرم آباد/ 600 کیلومترمربع آسفالت شد

رکوردزنی در آسفالت معابر خرم آباد/ 600 کیلومترمربع آسفالت شد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: شهردار مرکز لرستان با اشاره به ثبت رکوردی بی نظیر توسط شهرداری خرم آباد، از آسفالت بیش از 600 کیلومتر مربع از معابر اصلی و فرعی سطح شهر در ماههای اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید رشیدی در این رابطه اظهار داشت: شهرداری خرم آباد در اقدامی بی نظیر موفق شده است از ابتدای سال تا امروز 631 هزار و 543 متر مربع از معابر شهر خرم آباد را با بسیج شبانه روزی اکیپ های شهرداری تحت پوشش آسفالت قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اکیپ های آسفالت بصورت شبانه فعالیت می کنند، افزود: شهرداری با در نظر گرفتن ماه مبارک رمضان و وضعیت ترافیک و برای رفاه حال شهروندان و همچنین سرعت بخشیدن به روند آسفالت شهر، معابر پر تردد را بصورت شبانه آسفالت کرده است که همین امر بر رضایتمندی دوچندان شهروندان افزوده است.

رشیدی ادامه داد: برای اجرای این میزان آسفالت حدود 86هزار تن آسفالت از کارخانه های مختلف تهیه و با استفاده از 9 اکیپ در سطح شهر پخش شده است.

شهردار خرم آباد گفت: هزینه این حجم از آسفالت حدود 52 میلیارد و 390 میلیون ریال بوده است که از این میزان حدود 8میلیارد ریال آن بصورت قیر از طرف استانداری به شهرداری تحول داده شده است که جا دارد از این همکاری صمیمانه استانداری تشکر و قدردانی کرد.

رشیدی اظهار داشت: وضعیت آسفالت شهر خرم آباد در حالتی قرار داشت که تنها اجرای یک طرح جهادگونه می توانست به بهبود آن کمک کند که خانواده شهرداری در این خصوص با جسارت زیاد به این مهم دست زده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری خرم آباد همواره خدمت رسانی صادقانه را در سرلوحه کار خود داشته است، افزود: خانواده بزرگ شهرداری خارج از تبلیغات و غوغاسالاری فعالیت خود را انجام می دهد و معتقد است که بهترین تبلیغ خدمت رسانی به شهروندان است.

شهردار خرم آباد ضمن تقدیر از مردم و مسئولانی که به هر نحو در پیشبرد روند نهضت آسفالت همکاری داشته اند، افزود: این حرکت حاصل تعامل سازنده شهرداری و شورای اسلامی شهر و دلگرمی های دیگر مسئولین بویژه استاندار لرستان بوده است که به حق همواره پیگیر عمران و آبادانی استان و علی الخصوص خرم آباد بوده و هستند.

رشیدی با بیان اینکه هزینه تولید تا پخش هر تن آسفالت بیش از 6میلیون ریال برای شهرداری هزینه دارد، افزود: اکنون که بسیاری از معابر اصلی شهر و برخی از محلات و معابر فرعی با زحمت و تلاش فراوان زیر پوشش آسفالت رفته است، ضرورت همکاری ویژه مردم بعنوان مالکین اصلی شهر و کلیه دستگاههای اجرایی، فرهنگی و انتظامی بخصوص دستگاههای حفار در حفظ و صیانت از وضعیت موجود بیش از پیش ضروری است.

شهردار خرم آباد با اشاره به اینکه این میزان آسفالت در مدت زمان یاد شده، اقدامی بی نظیر از بدو تاسیس شهرداری تا کنون بوده است، ادامه داد: آسفالت این میزان از معابر خرم آباد حتی در بین شهرداری های کل کشور یک رکورد کم نظیر است.

رشیدی افزود: آسفالت کوچه و خیابانهای شهر تا زمانی که وضعیت آب و هوایی اجازه دهد ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در اجرای این برنامه 9 اکیپ بصورت شبانه روزی فعالیت داشته اند که 4 اکیپ آن در امر لکه گیری و ترمیم آسفالت و 5 اکیپ مجهز در زمینه روکش فعالیت داشته اند.

رشیدی یادآور شد: ضمن اینکه تمام 18 هزار و 300 تن آسفالت تولیدی کارخانه آسفالت شهرداری به این برنامه اختصاص داشته است و 68 هزار و 912 تن دیگر هم از کارخانجات مختلف نیز تهیه شده است.

شهردار خرم آباد در ادامه اظهار داشت: آسفالت خیابان ها و اتوبانهای سطح شهر بر اساس ضرورت و حجم تردد اولویت بندی شده اند و از این پس با حفظ این روال سعی خواهد شد به ترتیب تمام کوچه و خیابانهای شهر آسفالت شوند.

رشیدی همچنین با اشاره به بدهی 80 میلیاردی ادارات دولتی به شهردای، گفت: میزان آسفالتی که تاکنون هزینه شده است به 60درصد بدهی ادارات دولتی به شهرداری نمی رسد و تصور کنید اگر این مبلغ به شهرداری برگردانده شود، چهره شهر در مدت کوتاهی دچار چه دگرگونی خواهد شد.

کد خبر 1396677

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha