۱۴ آبان ۱۳۹۰، ۸:۳۷

آغاز همکاری رسانه‌ای ایران و آمریکای لاتین/ «مهر» با پرنسا لاتینا قرارداد بست

آغاز همکاری رسانه‌ای ایران و آمریکای لاتین/ «مهر» با پرنسا لاتینا قرارداد بست

خبرگزاری مهر و خبرگزاری «پرنسا لاتینا»، خبرگزاری رسمی آمریکای لاتین توافقنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، لوئیس انریک گنزالز آکوستا، رئیس خبرگزاری پرنسا لاتینا از کوبا و رضا مقدسی مدیرعامل خبرگزاری مهر به منظور گسترش مرزهای فرهنگی - ارتباطی و توسعه روابط علمی - فرهنگی بین ایران و کوبا قرارداد همکاری امضا کردند.

بر اساس این قرارداد که اولین سند همکاری‌های رسانه‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و کوبا است، دو خبرگزاری به تبادلات خبری، ارائه خدمات فنی و آموزشی، ایجاد تسهیلات لازم برای گروه‌های خبری و رسانه‌ای، حمایت از نشست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، انعکاس اخبار فعالیت‌ها و برنامه‌های متقابل و ... در راستای ارتقای سطح فنی و تکنولوژیکی متعهد شدند.

خبرگزاری «پرنسا لاتینا» در سال 1959 تاسیس شده و به 6 زبان رسمی دنیا شامل اسپانیایی، انگلیسی، ایتالیایی، روسی، ترکی و پرتقالی به انتشار اخبار می‌پردازند. دفتر اصلی این رسانه در هاوانای کوبا است و 40 دفتر برون‌مرزی دارد. این خبرگزاری چند رسانه‌ای یکی از چاپخانه‌های مهم کوبا نیز محسوب می‌شود که به ویرایش، چاپ و توزیع 30 نشریه می‌پردازد.

خبرگزاری مهر هم که در سال 2003 تاسیس شده به 7 زبان رسمی دنیا شامل فارسی، انگلیسی، عربی، اردو، آلمانی، ترکی و روسی به انتشار گزارش‌های خبری می‌پردازد و عضو 4 ساله سازمان خبرگزاری‌های آسیا - اقیانوسیه (اوآنا) و مبتکر پرچم این سازمان 50 ساله است.

خبرگزاری مهر تاکنون با بیش از 18 خبرگزاری معتبر دنیا از جمله خبرگزاری شینهوا چین، افه اسپانیا، کیدو ژاپن، پی تی آی هند، اینترفاکس روسیه، برناما مالزی، یونهاپ کره جنوبی، وی ان ای ویتنام، جیهان ترکیه، آنتار اندونزی، پی ان ای فیلیپین، ترند آذربایجان، مونتسامه مغولستان، سانا سوریه و ای پی پی پاکستان قرارداد همکاری امضا کرده است. 

کد خبر 1452287

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha