۲۷ آذر ۱۳۹۰، ۱۳:۴۰

در دانشگاه یزد/

همایش استانی جشنواره علامه عسکری برگزار شد

همایش استانی جشنواره علامه عسکری برگزار شد

قم - خبرگزرای مهر: آخرین همایش استانی نخستین جشنواره دوسالانه علامه عسکری در دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با هفته پژوهش و در آستانه فرارسیدن سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، آخرین همایش استانی نخستین جشنواره دوسالانه علامه عسکری، به همت مؤسسه علمی - فرهنگی علامه عسکری و با همکاری و مشارکت دانشگاه یزد، در سالن اجتماعات این دانشگاه، برگزار ‌شد.

در این همایش که به منظور پاسداشت جایگاه والای علمی مرحوم آیت‌الله علامه سیّد مرتضی عسکری، محقق خستگی‌ناپذیر، توانا، پر تلاش و صاحب آثار تأثیرگذار در تبیین بنیادهای فکری مکتب اهل ‌بیت(ع) در گستره جهان اسلام، برپا شد، از میان موضوعات گوناگون تألیفات آن عالم بزرگوار که بیشتر در گستره علوم قرآن و حدیث، تاریخ قرآن کریم، کلام، تاریخ اسلام و تحقیقات گسترده تطبیقی و تقریبی در مذاهب اسلامی و در جهت معرفی سنت صحیح پیامبر اکرم(ص) و عرضه واقع گرایانه و عاری از تعصب تاریخ به نگارش در آمده‌اند، به موضوع تحریفات انجام گرفته در تاریخ و سنت نبوی پرداخته ‌شد.

حدود هزار سال بود که تاریخ‌نگاران، در اثر اغوای افسانه‌پردازان دسیسه‌گری مانند سیف بن عمر، (خالق افسانه عبد الله بن سبأ، تأسیس شیعه را به ابن سبأ، یهودی تازه‌ مسلمان، نسبت می‌دادند، علامه عسکری با سلسله تحقیقات جامع خود، ابرهای تیره‌گون ابهام و اتهام و افترا را از آسمان غبارآلود، کنار زد و با نمایاندن خورشید پر فروغ حقیقت، از راز هزار ساله افسانه عبدالله‌بن‌سبأ و بیش از 150 صحابی ساختگی دیگر، رمزگشایی کرد.

این مراسم با سخنرانی محمد حسین رجبی دوانی، استاد دانشگاه و تاریخ‌پژوه توانا و محمد دزفولی، استاد دانشگاه و از شاگردان علامه همراه بود.

یادآور می‌شود، همایش علمی نخستین جشنواره دوسالانه علامه عسکری، بنا به گزارش دبیرخانه این جشنواره، اواخر بهمن‌ماه سال جاری در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.
 

کد خبر 1486753

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha