۵ بهمن ۱۳۹۰، ۱۵:۲۹

رونمایی اطلس بحران آب در تربت حیدریه/ پایان مطالعات " تله متری" قوچان

رونمایی اطلس بحران آب در تربت حیدریه/ پایان مطالعات " تله متری" قوچان

مشهد - خبرگزاری مهر: پایان مطالعات طرح سیستم "تله متری" تاسیسات آبرسانی قوچان و رونمایی از اطلس رنگی مهار بحران آب در تربت حیدریه از مهمترین اخبار آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر امور آب و فاضلاب قوچان از پایان مطالعات سیستم تله متری تاسیسات آبرسانی این شهر خبر داد.

آرش وظیفه دان مقدم افزود: نظارت بر شبکه های توزیع انتقال آب و مخازن ذخیره تاسیسات آبرسانی جلوگیری از سرریز مخازن از جمله اهداف راه اندازی این سیستم است.

وی اظهار داشت: با بهره گیری از این سیستم و تمرکز کردن مانیتورینگ آن در اتاق کنترل، آب مصرفی شهروندان از استحصال تا محل تحویل به درستی مدیریت شده و تعادل نسبی فشار شبکه نیز کنترل می شود.

مدیر امور آب و فاضلاب قوچان گفت: جلوگیری از هدر رفت آب و توزیع مناسب آب از محورهایی است که در راه اندازی سیستم تله متری دنبال می شود.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی برای مطالعات این سیستم هفتاد میلیون ریال هزینه کرده است.

اطلس رنگی مهار بحران آب در تربت حیدریه رونمایی شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه از رونمایی نخستین اطلس رنگی مهار بحران آب در شهر تربت حیدریه خبر داد.

محمود امیری گفت: این اطلس حاوی بیست روش مهار بحران آب با هدف جلوگیری از قطعی آب و مشکلات ناشی از آن برای شهروندان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه اطلس مذکور برای گروههای سنی مختلف اعم از زنان، کودکان و نوجوانان دارای پیام استافزود: صرفه جویی و بهینه مصرف کردن آب شعار اصلی اطلس مذکور است.

وی اظهار داشت: اطلس رنگی مهار بحران آب با همکاری کارشناسانی از بخش های مختلف آب و فاضلاب تربت حیدریه طراحی و تدوین شده است.

وی تصریح کرد: بستن شیر کنتور آب قبل از مسافرت، عدم شستشوی پیاده روهای مقابل منزل و مغازه و کنترل از سلامت لوله های شیرهای آب از شاخص ترین پیام های اطلس رنگی بحران آب در تربت حیدریه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه گفت: معتقدیم با صرفه جویی حداقل 25 درصد مصرف آب، قطعی و جیره بندی 70 درصد کاهش پیدا می کند.

وی افزود: شهر تربت حیدریه دارای 41 هزار مشترک آب است.

کد خبر 1517106

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha