۱۶ بهمن ۱۳۹۰، ۱۲:۳۰

اسماعیلی طبا:

جشنواره طلیعه ظهور بین المللی برگزار شود

جشنواره طلیعه ظهور بین المللی برگزار شود

قم - خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خواستار برگزاری جشنواره طلیعه ظهور بصورت بین المللی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی اسماعیلی طبا شامگاه شنبه در آئین اختتامیه جشنواره‌های طلیعه ظهور، آفتاب پنهانی و آینده روشن که در تالار آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، برگزاری این جشنواره‌ها را نمادی برای ایجاد هماهنگی بیشتر میان مراکز فعال در عرصه مهدویت دانست.

وی اضافه کرد: ایجاد هماهنگی برای هم افزایی و توسعه فعالیت‌های مهدوی در داخل و خارج کشور بسیار ضروری است و از کارهای موازی در این عرصه جلوگیری می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خواستار برگزاری جشنواره طلیعه ظهور در بعد بین المللی و تقویت آن همانند جشنواره امام رضا(ع) شد و افزود: جشنواره طلیعه ظهور بر خلاف دوره‌های گذشته در دو بخش مجزای فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: جشنواره فرهنگی و هنری طلیعه ظهور در هشت رشته مانند نقاشی، پوستر، خوشنویسی و ... برگزار شده است که 600 اثر به دبیرخانه رسید.

اسماعیلی طبا با بیان اینکه آثار واصله از رشد کیفی و کمی خوبی برخوردار بوده است اضافه کرد: این آثار در نگارخانه های آوینی و فرهنگ به نمایش در می آید.

وی با اشاره به دومین جشنواره آفتاب پنهانی اظهار داشت: دومین جشنواره آفتاب پنهانی در بخش‌های نثر ادبی، پیامک ادبی و بخش ویژه برگزار شد و هفت نفر حایز رتبه شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین عنوان کرد: چهارمین جشنواره آینده روشن نیز در بخش فیلمنامه، عکس، پوستر و فیلم برگزار شد.

وی با اشاره به اختصاص ساختمانی برای ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی گفت:  هر قدر این فعالیتها هماهنگتر شود از موازی کاری نیز جلوگیری خواهد شد.

گفتنی است ششمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری طلیعه ظهور، چهارمین جشنواره آینده روشن و دومین جشنواره آفتاب پنهانی به ترتیب از سوی اداره کل ارشاد، موسسه آینده روشن و حوزه هنری استان قم و با همکاری اداره کل ارشاد استان برگزار شد.

مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور جمعی از مدیران استانی از جمله مدیرکل ارشاد و مدیر حوزه هنری قم همچنین جمعی از هنرمندان و شاعران آئینی از جمله مجاهدی در تالار آوینی اداره کل ارشاد قم برگزار شد.
 

کد خبر 1525877

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha