۲۸ اسفند ۱۳۹۰، ۱۱:۳۵

65 نفر در فارس غرق شدند

65 نفر در فارس غرق شدند

شیراز - خبرگزاری مهر: طی 10 ماهه امسال 65 نفر بر اثر غرق‌شدگی و 46 نفر بر اثر برق‌گرفتگی در استان فارس جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در 10 ماهه امسال 65 نفر بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوت‌شدگان ناشی از غرق‌شدگی50 نفر ‌بود، 30 درصد افزایش یافته است.

از کل فوت‌شدگان ناشی از غرق‌شدگی در 10 ماهه امسال 52 نفر مرد و 13 نفر زن بودند.

همچنین در 10 ماهه امسال 46 نفر (42 مرد و چهار زن) بر اثر برق‌گرفتگی در استان فارس جان باختند این در حالی است که طی مدت مشابه سال گذشته 53 نفر بر اثر برق گرفتگی در این استان جان خود را از دست داده ‌بودند.

واحدهای صنفی مراقب کلاهبرداریهای تلفنی باشند

رئیس پلیس آگاهی فارس از ظهور کلاهبرداریهای تلفنی در پوشش خرید یا دریافت خدمات از واحدهای صنفی در شهر خبر داد.

سرهنگ سیروس حیدری افزود: مدتی است که عده ای کلاهبردار از طریق تلفن به خصوص تلفنهای همراه اعتباری با واحدهای صنفی تماس گرفته و سفارش خرید کالا یا تقاضای ارائه خدمات مربوط به آن شغل را می کنند و به بهانه پرداخت کل یا بخشی از هزینه از طریق کارت بانکی و اطمینان از واریز شدن پول، از دارنده واحد صنفی می خواهند که به یکی از خودپردازهای بانک مراجعه کند.

وی ادامه داد: این افراد سپس به تلفن همراه دارنده واحد صنفی تماس و وی را به قسمت انتقال وجه راهنمایی و با ترفندهایی که طرف مقابل متوجه نشود از او می خواهند تا در نهایت شماره کارت و مبلغ معمامله را وارد و دکمه انتقال وجه را فشار دهد.

رئیس پلیس آگاهی فارس اظهار داشت: با این کار به جای انتقال وجه از حساب مشتری به حسب دارنده حساب واحد صنفی، پول از حساب دارند واحد صنفی به حساب کلاهبردار منتقل می شود.

سرهنگ حیدری ادامه داد: از آنجایی که برای اطمینان از واریز پول نیاز به ورود به بخش انتقال وجه نیست و دارنده کارت فقط با گرفتن موجودی و یا چند گردش آخر حساب می تواند از واریز شدن پول به حساب و کارت خود اطمینان حاصل کند، از این رو از تمامی صنوف تقاضا می شود در صورت برخورد با موارد مشابه، شماره تلفن تماس گیرنده را از طریق تلفن 110 به نیروی انتظامی اطلاع دهند.

کد خبر 1562091

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha