۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۱۳

نصیری اعلام کرد:

کوچ عشایر به لاریجان/ عدم حمایت سازمان عشایر

کوچ عشایر به لاریجان/ عدم حمایت سازمان عشایر

لاریجان - خبرگزاری مهر: بخشدار لاریجان از آغاز کوچ عشایر برخی استانهای کشور به مراتع مناطق مختلف این بخش خبر داد.

محمدرضا نصیری در گفتگو با خبرنگر مهر اظهار داشت: امسال حدود 300 خانوار عشایر از استانهای سمنان، مازندران، تهران و البرز با بیش از 300 هزار راس دام سبک به مراتع ییلاقی بخش لاریجان کوچ کردند.

وی افزود: عشایر کوچنده تا 15 شهریورماه و با نزدیک شدن به زمان نام نویسی فرزندان در مدارس، در مراتع لاریجان حضور خواهند داشت.

بخشدار لاریجان اضافه کرد: امسال به دلیل بارندگی های مناسب در ماههای گذشته، مراتع بخش لاریجان از وضعیت مناسب تری برخوردار است.

نصیری گفت: در بخش کوهستانی لاریجان آمل، بیش از 100هزار هکتار مرتع برای چرای دامها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برای سلامت دامها از بیماریهای واگیردار، دام های عشایر کوچنده با واکسینه به مراتع لاریجان منتقل شدند، تصریح کرد: ماموران دامپزشکی و منابع طبیعی در ایستگاههای ورودی مراتع حضور و از ورود دامهای آلوده به مراتع جلوگیری می کنند.

بخشدارلاریجان با بیان اینکه بخشی از تامین آب مورد نیاز عشایر و دامها در سالهای گذشته انجام شده است افزود: در یک منطقه به نام بلارو که در حدود 10کیلومتر طول خط انتقال است آب مورد نیاز عشایر به وسیله تانکرهای سیار انجام می شود.

نصیری با بیان اینکه سازمان عشایر کشور باید نسبت به رفع مشکل تامین آب عشایر منطقه اعتبار مورد نیاز را اختصاص دهد یادآور شد: سازمان عشایر در این خصوص تاکنون اعتباری پرداخت نکرده است.

بخش کوهستانی لاریجان از مناطق مستعد برای تولید فرآورده های دامی مازندران بوده که در مسیر آمل به تهران در محور هراز واقع شده است.

کد خبر 1612705

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha