۱۶ تیر ۱۳۹۱، ۱۵:۵۷

آیت‌الله صفایی بوشهری:

فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نهادینه شود

فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نهادینه شود

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نمازجمعه امروز بوشهر با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام زمان حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: انتظار یکی از مهمترین معارف در عرصه مهدویت است.

وی با اشاره به ابعاد مختلف انتظار و ویژگی‌های عصر انتظار، اضافه کرد: انتظار به این معنا است که در صورتی که انسان خواهان تغییر و تحول در شرایط جهان باشد و شرایط فعلی جهان را نپسندد، تغییر و تحول در وضعیت موجود را در سایه دین اسلام و ظهور منجی می‌طلبد.

امام جمعه بوشهر برخورداری از روحیه انتظار و تقوا و خصوصیات اخلاقی نیکو را از ملاک‌ها و مشخصات اصحاب حضرت مهدی(عج) دانست و بیان داشت: همواره و در طول دوران مختلف افراد زیادی بوده اند که خواسته‌اند از اصحاب امام زمان خود باشند.  

وی با اشاره به روز نکوداشت مساجد و با تاکید بر لزوم تنظیف و بهسازی محیط مساجد ادامه داد: مساجد یک مرکز الهی برای عبادت، آموزش دین، اجتماع مومنان و محل همدلی و همراهی مسلمانان است و همواره باید در نکوداشت مساجد تلاش کنیم.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به نزدیک‌شدن به ماه مبارک رمضان خواستار تلاش مسولان برای آماده‌سازی مساجد به منظور آمادگی برای میزبانی از روزه‌داران به ویژه‌ جوانان و نوجوانان شد و افزود:‌ برخی از مساجد مشکلاتی دارند که مسئولان امر باید برای رفع این مشکلات و آماده کردن این مساجد تلاش کنند.

وی نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب را یکی از ابزارهای بسیار قوی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دانست و گفت: حجاب و عفاف در همه ادیان مورد توجه قرار داشته است و باید مورد توجه قرار بگیرد و در صورتی که به آن توجه نشود جامعه به سرنوشت اندلس دچار می‌شود.

 امام جمعه بوشهر به بیان وقایع اندلس پرداخت و اظهار داشت: کشورهای استعمارگر در اندلس با ترویج ابتذال، فرهنگ برهنگی و شرب مسکرها آن جامعه را تباه کردند و پس از آن با یک حمله ساده توانستند بر آن تسلط پیدا کنند.

وی با بیان اینکه حجاب یکی از مهمترین امور در سالم‌سازی محیط‌های اجتماعی و خانوادی است، اضافه کرد: با فرهنگ‌سازی، ارایه ارزش‌های عفاف و حجاب و برنامه‌های فرهنگی دقیق می‌توان به نتایج مطلوبی دست یافت.

کد خبر 1643258

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha