۱۷ تیر ۱۳۹۱، ۱۳:۰۹

شفیعی:

اهل قلم نقش مهمی در کاهش آسیبهای اجتماعی دارند

اهل قلم نقش مهمی در کاهش آسیبهای اجتماعی دارند

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر کل امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: اهل قلم نقش مهمی در کم کردن آسیبهای اجتماعی و ترغیب مردم به سمت هنجارها دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، نصرالله شفیعی صبح شنبه در همایش ادبی، سوارسبزپوش در فرهنگسرای شهید شهریاری دشتی با اشاره نقش بسیار مهم نویسندگان و اهل قلم در سطح جامعه اظهار داشت: نویسندگان می‌تواند با قلم خود گام‌های بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترغیب مردم به سوی هنجارها و کاهش ناهنجاری‌ها داشته باشند.

وی به جایگاه والای قلم در فرهنگ اسلامی اشاره و اضافه کرد: قلم همواره در طول تاریخ مهم‌ترین تاثیر را داشته است و از تقدس بسیار بالایی برخوردار بوده است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری بوشهر انتقال اخبار گذشتگان به بازماندگان و ایندگان را یکی از مهمترین اهداف نویسندگان بیان کرد و ادامه داد: قلم و نویسندگی یکی از نعمت‌های بسیار خوبی است که خدا به ما داده است.

وی به نقش و رسالت بسیار مهم نویسندگان و اهالی قلم در ترویج اندیشه‌های ناب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: دانش‌ها، آداب، خبر و ... به وسیله نویسندگی از گذشته‌ها می‌آید و جاودانه می‌شود.

شفیعی قلم را مهم‌ترین عامل انتقال آثار و تمدن گذشتگان به آیندگان عنوان کرد و افزود: کودکان ما از استعداد‌های بسیار بالایی برخوردار هستند که هر کدام از اینها می‌توانند نویسنده شوند و باید زمینه‌های لازم را برای انها فراهم سازیم.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتی نیز در این همایش با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: قلم یک نویسنده بالاترین ارزش برای اوست و نویسنده با قلم خود گشایش‌گر عرصه‌های زیادی برای مردم است.

حسین باغداری قلم را انتقال دهنده، ثابت کننده و تثبیت کننده فرهنگ‌ها و واقعیت‌ها دانست و افزود: قلم در نظام مقدس جمهوری اسلامی چهره‌هایی مانند سید شهید مرتضی آوینی را پدیدار کرد که امروز وظیفه ما تاسی از شهدای قلم است و ما نوسیندگان و اهل قلم باید سعی کنیم در جامعه‌ای که اعتقادات و افتخارش شهدا هستند گام برداریم.

چهارمین همایش ادبی سوارسبزپوش با حضور مربیان مراکز فرهنگی هنری خورموج، بوشهر، اهرم و کاکی و اهل قلم در تالار فرهنگسرای شهید شهریاری دشتی برگزار شد.

کد خبر 1643796

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha