۲۲ تیر ۱۳۹۱، ۱۱:۴۴

در گفتگو با مهر عنوان شد:

عفاف مرواریدی که نیازمند صدف حجاب است/ کج فهمی از عفاف و حجاب

عفاف مرواریدی که نیازمند صدف حجاب است/ کج فهمی از عفاف و حجاب

گرگان - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی گلستان از حجاب و عفاف به عنوان صدف و مروارید یاد کرد و گفت: مقوله عفاف و حجاب با کارگاه و نشست حل نمی شود و باید به صورت عمقی به آن پرداخت شود.

حجت الاسلام جواد نجفی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هر چه در جامعه فرهنگ حجاب و عفاف را تبیین کنیم و کارگاه آموزشی بگذاریم در مقابل برخی آسیب ها و معضلات اجتماعی بیمه می شویم.

وی اظهار داشت: باید به حجاب و عفاف بطور عمیق پرداخت، زیرا عفاف گوهردرونی و حجاب ظاهری است و حجاب ظاهری نوعی صدف است که مروارید عفاف و پاکدامنی را در خود حفظ می کند.

بی حجابی به استحکام خانواده لطمه می زند

وی عنوان کرد: اکنون آنچه را در جامعه می بینیم کمتر شرعی است و درصد بالایی از بانوانی که در جامعه رفت و آمد می کنند ظاهر شرعی شان حفظ نیست و این نحوه رفتار، پیامدهای منفی در جامعه دارد و به استحکام خانواده ها لطمه ها می زند.

حجت الاسلام نجفی بیان داشت: بی حجابی و بی عفتی سبب می شود تا جوانانی که زمینه ازدواج برایشان فراهم نیست با دیدن این صحنه ها به گناه کشیده می شوند و فرد بی حجاب هم ترویج گناه می کند و هم به خود و دیگران ظلم می کند.

وی یادآورشد: جامعه و جوانان بویژه دختران باید آسیب ها و آفتهای بدحجابی و بدپوششی برایشان تبیین شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان بیان داشت: حجاب و عفاف چیزی نیست که با یک کارگاه آموزشی و نشست بتوان حل کرد و باید عمیقا به آن پرداخت و از خانواده شروع کرد.

حجت الاسلام جواد نجفی افزود: خانواده اگر به حجاب و پوشش عمیقا اعتقاد داشته باشند فرزندان نیز به این مقوله بیشتر توجه می کنند و برای تقویت عفاف و حجاب باید از خانواده شروع کنیم و والدین را با این مقوله و آسیب های بی حجابی آشنا کنیم.

وی تاکید کرد: هر چه به عفاف و حجاب بیشتر توجه داشتیم باشیم در واقع به استحکام خانواده کمک می کنیم.

لزوم رعایت عفاف و حجاب در تولیدات هنری

این مسئول فرهنگی یادآورشد: افراد، گروهها و دستگاههای فرهنگی باید برای نهادینه شدن مقوله حجاب و عفاف فرهنگ سازی کنند، به عنوان نمونه در فیلمها، نمایشها و آثار هنری مقوله حجاب و عفاف ملموس باشد و این آثار به گونه ای نباشد که ظاهر بازیگران و یا محتوای آن مروج بی حجابی در جامعه شود.

حجت الاسلام نجفی تاکید کرد: صدا و سیما و هنرمندان باید به عفاف و حجاب بصورت حقیقی توجه کنند و علاوه بر این وضعیت عفاف و حجاب در ادارات رعایت شود، زیرا مردم از حکومت اسلامی انتظار دارند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان، نقش آموزش و پرورش را در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب بسیار موثر دانست و گفت: کودک باید از همان دوران کودکی و دبستان با این فرهنگ آشنا شود.

وی الگوگیری از سیره و روش ائمه معصومین و زندگی بانوی گرامی اسلامی حضرت فاطمه زهرا (س) را از شیوه هایی دانست که موجب تقویت عفاف و حجاب در جامعه می شود.

حجاب و عفاف تنها مختص بانوان نیست

حجت الاسلام نجفی با بیان اینکه حجاب و عفاف تنها مختص بانوان نیست، افزود: مردان نیز باید به این مقوله توجه کنند و در چشم، گوش، نگاه و رفتار پاکدامن باشند.

وی عنوان کرد: مسائل اقتصادی نیز از جمله عواملی است که در تقویت عفاف و حجاب می تواند تاثیر گذار باشد و اگر جامعه به سمتی رود که مسال مالی شان حل شود، توجه شان بیشتر خواهد.

کج فهمی از حجاب و عفاف

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی افراد در زمینه عفاف و حجاب دچار کج فهمی هستند، بیان داشت:  به عنوان نمونه یک پدر به دختر می گوید باید آرایش کنید و یکی از عوامل بدحجابی، " شوهر یابی" است.

حجت الاسلام نجفی تاکید کرد: درحالیکه، این نوع ازدواج ها مشکل خاص خود را دارد و دوام ندارد.
معاون تبلیغات اسلامی گلستان یادآورشد: تقویت عفاف و حجاب در انجام مطلوب فعالیت های اجتماعی نیز حائز اهمیت است.

کد خبر 1648296

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha