۸ مرداد ۱۳۹۱، ۲۰:۴۳

آتش سوزی در ساختمان 5 طبقه/ برخورد شدید دو خودروسواری در آیت ا... کاشانی

آتش سوزی در ساختمان 5 طبقه/ برخورد شدید دو خودروسواری در آیت ا... کاشانی

برخورد شدید دو خودروسواری در آیت ا... کاشانی، آتش در انباری ساختمان مسکونی، آتش سوزی در ساختمان 5 طبقه و... مهم ترین حوادث روز یکشنبه پایتخت بود .

به گزارش خبرنگار مهر ، وقوع 81 آتش سوزی و 84 حادثه گوناگون دیگر در 24 ساعت گذشته باعث شد 1 نفر جان خود را از دست بدهد و 6 نفر آسیب ببینند.

11 واحد مسکونی، 9 دستگاه وسیله نقلیه و 3 واحد تجاری از جمله موارد آتش سوزی در این مدت بود که با حضور بموقع آتش نشانان همه آنها را کاملاً خاموش شد.

آتش نشانان همچنین عملیات امداد و نجات را در حوادث گوناگون از جمله 10 حادثه رانندگی، 7 حادثه آسانسور، 4 حادثه نشت گاز، 4 حادثه گرفتار شدن افراد در اماکن مختلف، 4 مورد گیر کردن حلقه انگشتری در انگشت و 2 حادثه نشت آب در منازل انجام دادند.

برخورد شدید دو خودروسواری در آیت ا... کاشانی

برخورد شدید دو خودرو سواری با یکدیگر در بلوار آیت ا... کاشانی مصدومیت راننده 53 ساله را در پی داشت.

ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت 17:20 دقیقه روز گذشته با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه 80 را به محل حادثه در بلوار آیت ا... کاشانی، بلوار ابوذر اعزام کرد.

محمد اصغری فرمانده آتش نشانان اعزامی در باره برخورد این دو خودرو سواری با یکدیگر اظهار داشت: در پی برخورد شدید این دو خودروی راننده 53 ساله یکی از خودروها از ناحیه گردن دچار آسیب دیدگی شدید شده بود و خودروی دیگر نیز که دو گانه سوز بوده دچار نشت گاز و بنزین شده بود و هر لحظه امکان انفجار داشت.

وی افزود: آتش نشانان ایستگاه 80 بی درنگ پس از ایمن سازی محل با قطع سیستم برق خودرو ها و بستن شیر فلکه مخزن گاز خودرو، جلوگیری از نشت بنزین و قرار دادن علائم هشداردهنده محل را ایمن سازی کرده و پس از تحویل راننده مصدوم به عوامل اورژانس و انتقال خودروها توسط جرثقیل به مأموریت خود پایان دادند.

آتش در انباری ساختمان مسکونی

سیم کشی نامناسب و غیراستاندارد، انباری پارکینگ ساختمان مسکونی را در بلوار آیت ا... کاشانی به محاصره شعله های آتش درآورد.

ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت 22:07 دقیقه شب گذشته با دریافت خبر آتش سوزی در انباری پارکینگ ساختمان مسکونی در بلوار آیت ا... کاشانی، خیابان گلستان یکم، بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه 80 را به این محل اعزام کرد.

محمد اصغری فرمانده آتش نشانان اعزامی در مورد این آتش سوزی گفت: در ساختمان پنج طبقه 10 واحدی از قسمت پارکینگ دود و شعله بسیاری متصاعد می شد که آتش نشانان بی درنگ اقدام به ایمن سازی محل، قطع برق و گاز ساختمان کرده و با استفاده از تجهیزات انفرادی و تجهیزات خاموش کننده شعله های آتش را قبل از سرایت به قسمت های دیگر ساختمان مهار و خاموش کردند.

اصغری علت این حادثه را سیم کشی نامناسب فن تهویه در داخل انباری دانست که منجر به اتصالی، کندسوزی و شعله وری انباری شده بود.

آتش سوزی در ساختمان 5 طبقه

با سرعت عمل آتش نشانان، شهروند معلول از میان شعله و دود غلیظی که ساختمان مسکونی را در خیابان انقلاب در بر گرفته بود نجات پیدا کرد.

رخداد این آتش سوزی صبح امروز ساعت 8:03 دقیقه به سامانه 125 اطلاع داده شد که ستاد فرماندهی بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 40 را به محل آتش سوزی در خیابان انقلاب، خیابان فخر رازی اعزام کرد.

اکبر اکبری افسر آماده منطقه یک عملیات که از اولین دقایق این آتش سوزی در محل حضور داشت در این باره گفت: در زمان رسیدن به محل حادثه طبقه همکف یک ساختمان اداری پنج طبقه دچار آتش سوزی شده و در حال سوختن بود.

وی در ادامه افزود: آتش نشانان پس از مشاهده دود و آتش غلیظ ساختمان، از ساکنان خواستند تا به سرعت منازل خود را ترک کنند اما یکی از ساکنان که در طبقات بالاتر زندگی می کرد و قادر به حرکت نبود در تماس مجدد با سامانه 125 از آتش نشانان درخواست کمک کرد که ناجیان 125 به سرعت خود را به وی رسانده و بدون هیچ آسیبی به پایین انتقال دادند.

اکبری درباره عملیات آتش نشانان خاطر نشان کرد: آتش نشانان توانستند در کمترین زمان ممکن خود را به کانون آتش سوزی رسانده و آتش را محاصره کنند و با استفاده از تجهیزات خاموش کننده شعله های آتش را که در حال گسترش و سرایت به طبقات دیگر بود مهار و خاموش کردند.

وی همچنین با اشاره به وجود دود غلیظ ناشی از آتش که طبقات ساختمان را فرا گرفته بود تصریح کرد: دود تا بالاترین طبقه پیشروی کرده بود و تردد اهالی را غیر ممکن کرده بود که آتش نشانان توسط فن های دمنده دود را خارج و ساختمان را ایمن کردند.

کد خبر 1661244

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha