۱۷ مرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۲۵

گزارش خبری/

ساخت بیش از 47 هزار واحد مسکن مهر در استان سمنان

ساخت بیش از 47 هزار واحد مسکن مهر در استان سمنان

سمنان-خبرگزاری مهر: مدیرکل مسکن و شهر سازی استان سمنان از احداث بیش از 47 هزار واحد مسکن مهر در قالب ساخت و سازهای سنتی، صنعتی، گروه های خودساز و گروه های خود مالکین و بافت فرسوده در این استان خبر داد.

اسماعیل صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ساخت بیش از 47 هزار واحد مسکن مهر در استان سمنان، گفت: در استان سمنان 33 هزار و 413 واحد مسکونی مهر درقالب واحدهای سنتی و صنعتی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه زمان شروع ساخت پروژه های سنتی سازمسکن مهر از ابتدای سال 1387 بوده است گفت: تعداد این واحدها در استان سمنان 14 هزارو851 واحداست.

احداث 18هزار و 562 واحد مسکن مهر نیمه صنعتی و تمام صنعتی در استان سمنان

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان از احداث چهارهزار و 854 پروژه نیمه صنعتی و 13 هزار و708 واحد پروژه های صنعتی ساز در این استان خبر داد و افزود: ساخت این پروژه ها از ابتدای سال 89 شروع شد.

صادقی افزود: تعداد پروژه های سنتی ساز مسکن مهر درسمنان سه هزار و 914 واحد، شاهرود سه هزار و 673 واحد، دامغان دو هزار و 349 واحد، گرمسار 992 واحد و شهرهای زیر 25 هزارنفر استان سه هزار و 923 واحد است.

وی تعداد واحدهای نیمه صنعتی در سمنان را سه هزار و188، شاهرود یک هزار و 570 و دامغان را 96 واحد ذکر کرد و گفت: پنج هزار و 200 واحد صنعتی ساز درسمنان، چهار هزار و 925 در شاهرود، یک هزار و 616 در دامغان، 974  در گرمسار و 993 در شهرهای زیر 25 هزار استان سمنان ساخته شده است.

افتتاح پنج هزار و 90 واحد مسکن مهر در استان سمنان

وی پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در سمنان را 90 درصد، شاهرود 75 درصد، دامغان 80 درصد و گرمسار60 را درصد اعلام کرد.

صادقی تصریح کرد: تا بهمن ماه سال گذشته پنج هزار و 90 واحد از واحد های مسکن مهر در استان سمنان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت و کلیدهای این تعداد واحد ها به صاحبان آنها تحویل داده شده است.

مدیر کل مسکن و شهر سازی استان سمنان با بیان اینکه سهمیه استان سمنان برای افتتاح مراحل بعدی مسکن مهر تا پایان سال 17هزار واحد است گفت: 12 هزار و 240 واحد آماده افتتاح  و مابقی آن تا پایان سال آماده خواهد شد.

پرداخت 155 میلیارد و 450 میلیون ریال تسهیلات برای آماده سازی مسکن مهر در استان سمنان

وی تصریح کرد: برای آماده سازی مسکن مهر در استان سمنان 155 میلیارد و 450 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

صادقی تصریح کرد: همچنین برای ساخت مسکن مهر در استان سمنان نیز 5 هزار و 852 میلیارد و 408 میلیون ریال اعتبار جهت پرداخت تسهیلات اعطا شده است.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان با بیان اینکه کارفرمای مسکن صنعتی ساز مسکن و شهرسازی و کارفرما سنتی ساز شرکت های تعاونی هستند گفت: کلیه واحدهای مسکن مهر صنعتی ساز دارای یک سال ضمانت هستند که در صورت مشکل متقاضی می تواند به پیمانکار یا کارشناس مربوطه مسکن وشهرسازی برای رفع مشکل واحد مسکونی خود مراجعه نماید.

صادقی تصریح کرد: این موضوع در واحدهای مسکونی سنتی ساز بستگی به نوع قرداد متقاضی با شرکت تعاونی دارد که معمولا دراین نوع واحدها هم مدت یکسال می باشد.

اختصاص 439 هزارهکتار زمین به ساخت مسکن مهر در استان سمنان

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان با اشاره به اینکه مدت ساخت واحدهای مسکن مهر گروه های خودساز بین 18 تا 24 ماه است اظهارداشت: این واحدها در استان سمنان به گروه های سه نفره داده شده است.

صادقی با بیان اینکه دراستان سمنان 439 هزارهکتار زمین به ساخت پروژه ملی مسکن مهر اختصاص یافته افزود: این زمینها دربهترین نقطه استان تعیین شده ووابسته به شهر است.

اعتبار 32 میلیارد ریالی جهت ساخت مدارس مسکن مهر 

وی درخصوص خرید و فروش مسکن مهر گفت: متقاضیان بعد از اینکه سند به نام آنها شد می تواند آن را بفروشند.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان افزود: مدارس مسکن مهر با اعتبار 32 میلیارد ریال دراین استان احداث خواهد شد.

صادقی اظهار کرد: برای ساخت این مدارس 19 هزار و 382 متر مربع زمین اختصاص پیدا کرد.

احداث 30 کیلومتر شبکه برق در مسکن مهر استان سمنان

وی افزود: برای ایجاد زیر ساخت های مسکن مهر در سطح استان شامل احداث شبکه برق به طول 30 کیلومتر، 30 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

صادقی تصریح کرد: دراستان سمنان کمبود متقاضی برای مسکن مهر وجود ندارد و همه واحدهای ساخته شده دارای متقاضی می باشند.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان گفت: تمام سعی و تلاش دولت و مسئولان استان سمنان بر این است که تا پایان عمر دولت دهم همه متقاضیان مسکن مهر در این استان خانه دار و جشن بزرگ خانه دار شدن افراد فاقد مسکن را در استان سمنان همزمان با سراسر کشور برگزار کنیم.

ساخت مسکن مهر در استان سمنان با شتاب پیش می رود

استاندار سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر با ارزیابی مثبت رشد فیزیکی پروژه مسکن مهر داین استان گفت:اجرای مسکن مهر در استان سمنان خوب و شتاب لازم را دارد.

عباس رهی افزود: در مجموع تلاش بی وقفه ای برای آماده سازی و تحویل مساکن به متقاضیان در جریان است.

وی با اشاره به اینکه در ساخت مسکن مهر در استان امتیاز زمین در داخل شهر، رعابت الگوی اسلامی و ایرانی برای ساخت مسکن و اعضای تسهیلات لازم وجود دارد گفت: استان سمنان از لحاظ مسکن مهر در سطح کشور در رتبه های بالا از اول تا پنجم قرار دارد .

بازدید مستمر مسئولان استان سمنان از روند ساخت مسکن مهر

مقام عالی دولت در استان سمنان افزود: هر 15 روز از وضعیت مسکن مهر شهرستانها بازدید بعمل می آید و جلسه شورای مسکن با حضور پیمانکاران و دستگاه های اجرائی برای برطرف نمودن مشکل مسکن مهر تشکیل می شود.

رهی تصریح کرد: در مجموعه مسکن مهر سمنان در رتبه اول، دامغان دوم، شاهرود سوم، گرمسار چهارم و مهدیشهر پنجم قرار دارد و مهدیشهر هم بعلت اینکه تعاونی ها در محل مشکل دار به ساخت وساز پرداختند و نتوانستند مانند جاهای دیگر رشد و توسعه داشته باشند .

وی در خصوص مسکن مهر شهرستان مهدیشهر گفت: در مجموع دوهزار واحد مسکونی به صورت صنعتی ، سنتی ، تعاونی و خود ساز در حال ساخت و ساز هستند و در نظر است تا پایان آذر ماه با وجود متقاضی مسکن ساخته شده تحویل داده شود.

مسکن مهر نماد افتخار و بی نظیر در نظام جمهوری اسلامی

استاندار سمنان مسکن مهر را نماد افتخار و بی نظیر در نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: این پروژه توسط دولت خدمتگزار و تلاش ریاست محترم جمهوری ایجاد شده که اجرای آن در طول تاریخ ثبت خواهد شد.

وی یکی از مشکلات مسکن مهر را رجوع نکردن صاحبان واحدهای تکمیل شده به بانک برای دریافت دفترچه اقساط و اقدام به پرداخت تسهیلات اعطایی عنوان کرد و گفت:عدم مراجعه به بانک باعث می شود سود دوران مشارکت به اقساط آنها اضافه شود و در آینده آنها را دچار مشکل می کند.

رهی با اشاره به ساخته شدن یک سوم مسکن مهر استان سمنان در دولت های نهم و دهم اظهار داشت: 150 هزار واحد مسکونی در استان سمنان وجود دارد و در دولت های نهم و دهم حدود 47 هزار واحد مسکونی یارانه دار ساخته شده و یا در دست احداث است.

افتتاح 17 هزار واحد مسکن مهر در استان سمنان

استاندار سمنان افزود: طبق برنامه 10 هزار و 500 واحد در اوایل تابستان در سمنان، سه هزار واحد در اواخر شهریور در شاهرود و سه هزار و 500 واحد تا بهمن ماه در دامغان افتتاح می شود.

رهی اظهار داشت: طبق برنامه تا پایان امسال 85 درصد واحدهای مسکونی مهر در دست ساخت در این استان واگذار می شود.

وی تصریح کرد: مسئولان وظیفه دارند با تلاش زیاد زمینه زندگی مناسب که مهمترین آن مسکن است را برای جوانانی که از افتخارات نظام اسلامی هستند، فراهم کنند.

عزم دولت برای خانه دار کردن اقشار کم درآمد و متوسط جامعه

رحمت الله خورشیدی یکی از ساکنین مسکن مهر در استان سمنان ضمن مثبت ارزیابی کردن عزم دولت برای خانه دار کردن اقشار کم درآمد و متوسط جامعه گفت: این امر موجب ایجاد انگیزه و تشویق سرمایه گذاران به ساخت و ساز شد.

وی با اشاره به اینکه هزینه ساخت این واحدها برای متقاضیان بسیار زیاد بود افزود: متاسفانه قیمت تمام شده این واحدها از توافقات اولیه خیلی گران تر تمام شد.

ناتوانی اقشار کم درآمد در پرداخت اقساط مسکن مهر

خورشیدی با اشاره به اینکه یک کارگر ساده شرکت است، اظهار داشت: میزان اقساطی که در نظر گرفته شده برای ما کارگران که حقوق پایه مان به 400هزارتومان هم نمی رسد خیلی زیاد است و چطور می توانیم ماهیانه 225 هزار تومان را به این موضوع اختصاص دهیم.

او گفت: ما به غیر از این دفترچه قسط دفترچه های قسط دیگری هم داریم که وام آن دفترچه ها هم برای تامین اولیه مبلغ این واحد مسکونی صرف شده است.

خورشیدی از مسئولان خواست مبلغ این قسط ها را کمتر کنند چراکه این واحدها برای افراد کم درآمد وضعیف ومتوسط جامعه ساخته شده است.

مشکلات عدیده در کیفیت ساخت و ساز مسکن مهر

یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر در استان سمنان با اشاره به کیفیت پایین ساخت این واحدهای مسکونی گفت: متاسفانه این واحدها مشکلات فروانی از قبیل تاسیسات، سفید کاری ونوع مصالح بکار گرفته شده دارند.

منوچهر بیانی افزود: با توجه به اینکه خیلی از افراد دراین واحدها ساکن هستند اما متاسفانه هنوز خیابان ها وضعیت مناسبی ندارند.

وی همچنین درخصوص تردد به مسکن مهر اظهار داشت: وسیله نقلیه در مسکن مهر واقعا کم است و ما باید بیشتر مواقع آژانس بگیریم که این موضوع بسیار مشکل است.

ضعف‌ها و نقص‌های مسکن مهر کاملا مشهود است

البته برخی از ساکنان مسکن مهر که خود رامعرفی نکردند گفتند: پروژه ملی مسکن مهر از افتخارات نظام و دولت عدالت محور است اما متاسفانه به خوبی اجرا نشد و ضعف‌ها و نقص‌های آشکاری در آن دیده می شود.

این ساکنان افزودند: مگر این واحدها برای اقشار کم درآمد وضعیف نیست پس چطور قسط هایی که از 200 هزارتومان شروع و تا 320 هزارتومان هم ادامه دارد را پرداخت کنند.

ایشان همچنین از محوطه سازی، کمبود وسیله نقلیه، بهداشت، تاسیسات و... گلایه مند بودند.

البته جمع کثیری از ساکنان مسکن مهر در استان سمنان از حضور مستمر دکتر رهی استاندار و معاونین وی در محل این پروژه ها و پیگیری امور مرتبط با آن در ارتباط مستقیم با مردم تقدیر کردند.

...................................

گزارشگر مهر: عصمت سالار

کد خبر 1666568

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha