۲ شهریور ۱۳۹۱، ۱۰:۵۱

گزارش ویژه مهر/

وعده سرعت در ابلاغ فرمانداری ویژه ورامین/ مطالبه مردم "استان خرداد"

وعده سرعت در ابلاغ فرمانداری ویژه ورامین/ مطالبه مردم "استان خرداد"

ورامین – خبرگزاری مهر: معاون سیاسی، اجتماعی و سرپرست معاونت امنیتی استانداری تهران اظهار داشت: با پیگیریهای انجام شده، روند ابلاغ رسمی "فرمانداری ویژه ورامین" سرعت خواهد گرفت؛ این درحالی است که در جریان سفر رئیس جمهور به ورامین مردم این شهرستان خواستار تاسیس استان خرداد با مرکزیت ورامین شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، صفرعلی براتلو شامگاه چهارشنبه با حضور در بیت نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه ورامین با وی دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در این دیدار، با اشاره به لزوم توجه جدی تر به رفع مشکلات مردم ورامین، خواستار تسریع در ابلاغ رسمی "فرمانداری ویژه" شهرستان شد.

وی بیان داشت: مردم ورامین همواره در تمام صحنه های انقلاب و اسلام پیشتاز و پیشرو بودند و متأسفانه همواره نیز از کمبود بسیاری از امکانات رنج برده اند.

امام جمعه ورامین ادامه داد: نمی توان گفت در شهرستان ورامین خدماتی صورت نپذیرفته است؛ کار زیاد شده لکن همچنان جای کار فراوان است؛ اینها مردم کفن پوش سال 1342 هستند که در اوج غربت و مظلومیت به دفاع از مرجعیت و ولایت پرداختند و مورد غضب محمد رضای ستمکار واقع شدند.

وی تصریح کرد: ابلاغ رسمی فرمانداری ویژه شهرستان تأخیر فراوانی پیدا کرده و لازم است با ابلاغ هرچه سریعتر این مصوبه دولت، پیشرفت مردم این منطقه تسهیل شود تا مردم همیشه در صحنه و انقلابی ورامین، به خواسته دیرینه خود دست یابند.

درخواست ارتقای شهرستان ورامین به فرمانداری ویژه

27 شهریور 1389 بود که  پنج مسئول ارشد، خواستار فرمانداری ویژه شدن شهرستان ورامین و انتقال وزارت جهاد کشاورزی و یکی از مدیریتهای میراث فرهنگی به این شهرستان شدند.

آیت الله سیدمرتضی محمودی نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین، دکتر سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، حجت الاسلام سید احمد حسینی رئیس شورای اسلامی شهرستان و محمدحسن فرجی رئیس شورای اسلامی شهر ورامین در سه نامه جداگانه به رئیس جمهور، خواستار پیگیری آنها از سوی محمود احمدی نژاد شدند که در صورت دستور ویژه وی سرآغاز تحولات مهمی در این منطقه می شد.

در اولین نامه این پنج مسئول ارشد شهرستان خطاب به رئیس جمهور آمده بود: "شهرستان ورامین با قدمت هفت هزار ساله، دارای سابقه درخشان انقلابی در عرصه ها و زمان های مختلف از قیام 15 خرداد 1342 تا حضور شجاعانه و مستمر در طول هشت سال دفاع مقدس است.

تقدیم بیش از 1400 شهید و آزاده و جانباز و حضور قاطعانه در پشتیبانی از ولایت و رهبری، به خصوص در فتنه سال 88 و حضور مردم و کفن پوشی آنها نیز از دیگر سوابق درخشان این شهرستان است.

این شهرستان دارای 700 هزار نفر جمعیت (به استثنای 200 هزار نفر اتباع بیگانه ساکن در شهرستان) است و به همین دلیل، ارتقای شهرستان ورامین به فرمانداری ویژه، نیازمند دستورات لازم جنابعالی است".

به این ترتیب، رئیس جمهور دستور پیگیری فرمانداری ویژه شهرستان ورامین را علیرغم نداشتن برخی فاکتورهای ویژه شدن، صادر کرد تا گام مهمی در این خصوص برداشته شود.

ابلاغی که عنوان شد ولی صحت نداشت!

گفتنی است، 25 اردیبهشت سال ۱۳۹۰بود که فرماندار ورامین جزئیات تأسیس فرمانداری ویژه را به صورت اختصاصی در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد و اعلام کرد که مصوبه تأسیس فرمانداری ویژه شهرستان ورامین، اواخر هفته گذشته به صورت رسمی به فرمانداری، استانداری و نهادهای ذیربط ابلاغ شده است.

این در حالی است که اوایل سال 1391 مشخص شد که چنین امری صحت ندارد و این مصوبه هنوز ابلاغ نشده و مطالبات مردمی در سفر دور چهارم ریاست جمهوری به شهرستان ورامین نیز به تشکیل "استان خرداد" با محوریت ورامین ارتقا یافته است.

نکته مهم اینجاست که رسانه های گروهی با توجه به اعلام رسمی ابلاغ مصوبه "فرمانداری ویژه ورامین" و بر همین اساس، کسب مقام معاونت استانداری برای فرماندار جوان ورامین، بارها وی را معاون استاندار خطاب کردند و حتی در سایت رسمی فرمانداری نیز با همین عنوان خطاب شد.

در این میان، فرماندار جوان ورامین در قبال این عناوین غیر رسمی که به دلیل عدم ابلاغ رسمی "فرمانداری ویژه ورامین" بود، کوچکترین واکنشی از خود نشان نداد تا اینکه با آشکار شدن عدم صحت ابلاغ مصوبه "فرمانداری ویژه ورامین" در اوایل سال 91، عقب نشینی آشکاری از سوی مسئولان دولتی شهرستان روی داد و دیگر کمتر از عنوان معاون استاندار استفاده شد.

سفر رئیس جمهور به شهرستان ورامین

احمدی نژاد: دولت آماده است طرح استان شدن ورامین را مصوب کند

رئیس جمهور در حاشیه سفر دور چهارم به شهرستان ورامین در دیدار با نماینده ولی فقیه در این شهرستان گفت: دولت آماده است طرح استان شدن ورامین را مصوب کند.

در این دیدار آیت الله محمودی با تشکر از خدمات دولت در شهرستان ورامین به ذکر برخی نارساییهای موجود در منطقه پرداخت و خواستار تصویب "استان خرداد" به مرکزیت ورامین برای رفع این نارساییها شد.

احمدی نژاد نیز در این ارتباط گفت: اگر شهرستانهای پیشوا و پاکدشت آماده باشند به ورامین بپیوندند، دولت آماده است طرح استان شدن ورامین را مصوب کند.

البته رئیس جمهور همان روز در پی خواسته مردم در ورزشگاه تختی این شهرستان مبنی بر تشکیل "استان خرداد"، با بیان اینکه "استان شدن یک میلیون جمعیت می خواهد"، گفت: مردم شهرستان ورامین قرار بگذارند جمعیت را تغییر دهند، ما نیز این شهرستان را به استان ارتقاء خواهیم داد.

به هر تقدیر، مردم و دلسوزان شهرستان ورامین معتقدند، اگرچه تسریع در ابلاغ "فرمانداری ویژه شهرستان ورامین" امری ضروری است اما درخواست اصلی و استحقاق مردم، تشکیل استان خرداد بامحوریت ورامین است.

علیرضا مهدی زاده

کد خبر 1678457

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha