۲۳ آذر ۱۳۹۱، ۱۶:۱۳

اخبار انتظامی بوشهر/

کاهش 100 درصدی تصادفات در پارس جنوبی/دستگیری 16 متجاوز مرزی

کاهش 100 درصدی تصادفات در پارس جنوبی/دستگیری 16 متجاوز مرزی

بوشهر - خبرگزاری مهر: کاهش 100 درصدی تصادفات در پارس جنوبی، توقیف خودرو حامل تجهیزات نظامی در بوشهر و دستگیری 16 متجاوز مرزی در سواحل استان بوشهر عنوان خبرهای کوتاه نیروی انتظامی استان بوشهر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرمانده انتظامی ویژه پارس جنوبی از کاهش تصادفات و افزایش کشف سوخت قاچاق در نیمه اول آذر ماه سال جاری در منطقه پارس جنوبی استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: با تلاش ماموران انتظامی منطقه ویژه پارس جنوبی درنیمه اول آذر ماه امسال شاهد کاهش 50 درصدی تعداد کل تصادفات و افزایش 355 درصدی کشف سوخت قاچاق نسبت به مدت مشابه در سال قبل در این منطقه بوده ایم.

سرهنگ خدابخش نیکنام تصریح کرد: با تلاش های شبانه روزی پلیس راهنمایی و رانندگی منطقه پارس جنوبی در حوزه ترافیک در نیمه اول آذر ماه امسال شاهد کاهش100 درصدی تصادفات درون شهری و 40 درصدی تصادفات برون شهری بوده‌ایم.

وی ضمن قدردانی از مشارکت مردم با پلیس، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه توزیع و فروش مواد مخدر، مشروبات الکلی و غیره در اسرع وقت از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان و پاکسازی محلات اقدام شود.

توقیف خودرو حامل ده‌ها دستگاه تجهیزات نظامی در بوشهر

فرمانده پایگاه دریابانی بوشهر از توقیف یک دستگاه خودرو حامل ده‌ها دستگاه تجهیزات نظامی توسط ماموران پست و کنترل مراقبت مرزی دریایی دلوار خبر داد و گفت: ماموران پست و کنترل مراقبت مرزی دریایی بندر دلوار این فرماندهی با تشدید اقدامات کنترلی و بازرسی از خودروهای سطح پست کنترل، موفق به کشف و ضبط تعداد 96 دستگاه بیسیم دستی ساخت کشور چین به همراه متعلقات آن، از یک دستگاه جرثقیل که در امر تخلیه بار از شناوران فعالیت داشت، شدند.

علمدار باقری اضافه کرد: بلافاصله راننده جرثقیل شناسایی و دستگیر شد که در بازجویی‌های به عمل آمده، اظهار داشت: من در حال کار با جرثقیل بودم، که فردی به هویت (الف-م) که او را می‌شناختم به من مراجعه و خواست دو کارتن که من نمی‌دانستم داخل آن چه هست را برای دقایقی در جرثقیلم نگهداری کنم، اما پس از گذشت ساعت‌ها وی برنگشت و من در حال استراحت بودم که توسط ماموران دریابانی دستگیر شدم.

وی همچنین بیان داشت: در این زمینه تلاش برای شناسایی و دستگیری (الف-م) توسط ماموران دریابانی آغاز و کماکان ادامه دارد.

کشف 24 هزارعدد قرص نیروزا در گناوه

فرمانده دریابانی استان بوشهر از شناسایی و انهدام باند بزرگ وارد کننده کالای غیرمجاز به کشور، در آب‌های استحفاظی پایگاه دریابانی گناوه خبر داد و اضافه کرد: دریابانان گناوه‌ای در پی کسب اخبار و اطلاعاتی از منابع مبنی بر ورود یک فروند شناور حامل مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق به حوزه استحفاظی آن  پایگاه سریعا وارد عمل شده و موفق به شناسایی شناور مذکور به مالکیت فردی به هویت معلوم که یکی از سرکرده‌های بزرگ باند وارد کننده کالای قاچاق به کشور بود، شدند.

قلندر لشکری تصریح کرد: با توقیف شناور و بررسی‌های به عمل آمده مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق شامل 24 هزارعدد قرص نیروزا، یک‌هزار و 907 کیلوگرم پودر نیروزا، 128 هزار عدد باطری قلمی، 20 تن برنج، 840 کیلوگرم پوشاک، 450 تخته پتو، هشت هزارو 868 قلم لوازم بهداشتی و آرایشی، 240 کیلوگرم پوشاک به ارزش ریالی یک میلیارد و 200 میلیون ریال کشف و ضبط و تحویل انبار گمرک شد.

وی ادامه داد: در این خصوص تعداد پنج نفر قاچاقچی نیز دستگیر که در بازجویی های به عمل آمده از آنان، اعلام کردند: کالاها را از امارات متحده عربی به مقصد بندر دیلم بارگیری کرده بودند و قصد داشتند در فرصتی مناسب و به دور از چشم ماموران کالاهای خود را تخلیه کنند که هوشیاری ماموران دریابانی مانع از این کار شد.

کشف 17 هزار دستگاه لوازم صوتی تصویری و الکتریکی در استان بوشهر

معاون اطلاعات فرماندهی دریابانی استان بوشهر گفت: ماموران فرماندهی دریابانی استان، حین کنترل مرزهای آبی کشور موفق به شناسایی و توقیف چهار فروند موتور لنج باری حامل مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق طی یک هفته اخیر شدند.

وی از شناسایی و توقیف چندین فروند موتور لنج حامل محموله‌های میلیاردی کالای قاچاق در آبهای استان خبر داد و گفت: در بازرسی از شناوران توقیفی مقدار 13 هزار قلم انواع لوازم آرایشی بهداشتی، 17 هزار و 200 دستگاه لوازم صوتی تصویری و الکتریکی، بیش از سه هزار و 800 کیلوگرم انواع پوشاک، 420 عدد انواع قطعات یدکی خودرو، چای، برنج و ... کشف و ضبط و به انبار گمرکات انتقال داده شد.

حیدر رستگار ارزش محموله‌های توقیفی را هفت میلیارد و 240 میلیون ریال برآورد کرد و افزود: در این رابطه 17 نفر قاچاقچی کالا نیز دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

کشف 71 هزار لیتر سوخت قاچاق در استان بوشهر

 جانشین فرماندهی دریابانی استان بوشهر از کشف بیش از 71 هزار لیتر سوخت قاچاق طی چندین مرحله عملیات وسیع در سطح استان بوشهر خبر داد.

عبدالرحیم اسکندری اظهار داشت: دریابانان این استان در راستای کنترل دقیق و حفظ و حراست از مرزهای آبی کشور و همچنین جلوگیری از قاچاق با گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی موفق به توقیف چهار فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های استان شدند.

وی اضافه کرد: در این خصوص 71 هزار و 500 لیتر سوخت قاچاق به ارزش یک میلیارد و 430 میلیون ریال کشف و ضبط شد

دستگیری 16 متجاوز مرزی در سواحل استان بوشهر

 فرمانده پایگاه دریابانی گناوه از شناسایی و دستگیری 16 متجاوز مرزی در سواحل استان بوشهر خبر داد.

غلامرضا جمالی اظهار داشت: عوامل گشت خودرویی پست کنترل و مراقبت مرزی دریایی بیدو این فرماندهی در حین گشت زنی و حفظ و حراست از سواحل آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس، موفق به شناسایی و دستگیری 16 نفر متجاوز مرزی تبعه کشور افغانستان که فاقد هرگونه مدارک شناسایی بودند شدند.

وی اضافه کرد: در بازجویی‌های به عمل آمده مشخص شد، متجاوزین، به صورت غیر قانونی از مرزهای شرقی وارد کشور شدند که با هوشیاری دریابانان این استان شناسایی، دستگیر و طی هماهنگی با مقام قضایی برای تردد از کشور تحویل اردوگاه اتباع بیگانه استانداری شدند.

توقیف دو فروند شناور و یک دستگاه خودرو فعال در امر قاچاق سوخت

جانشین فروماندهی دریابانی استان بوشهر از توقیف دو فروند شناور و یک دستگاه خودرو فعال در امر قاچاق سوخت و کشف هشت هزار لیتر سوخت قاچاق خبر داد و با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی و بی وقفه دریابانان این استان در برقراری امنیت مرزهای آبی و همچنین برخورد با مخلان اقتصادی کشور گفت: با هوشیاری دریابانان این استان محموله هشت هزار لیتری سوخت قاچاق در این استان کشف و ضبط شد.

عبدالرحیم اسکندری افزود: در این راستا، ماموران طی سه مرحله عملیات زمینی و دریایی موفق به توقیف دو فروند موتورلنج و یک دستگاه خودرو فعال در امر قاچاق سوخت که به صورت شبکه‌ای سوخت را قاچاق می‌کردند، شدند.

جانشین فرماندهی دریابانی استان بوشهر، ارزش محموله توقیفی را حدود 160 میلیون ریال برآورد کرد. در همین ارتباط تعداد 13 نفر قاچاقچی سوخت نیز دستگیر و به مقامات قانونی تحویل شدند.

کد خبر 1765363

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha