۵ بهمن ۱۳۹۱، ۹:۲۵

قضا در 7 روز؛

پاسخ کوتاه اژه ای به چند سئوال داغ/ دیدار نمایندگان با زندانیان امنیتی

پاسخ کوتاه اژه ای به چند سئوال داغ/ دیدار نمایندگان با زندانیان امنیتی

چند سئوال داغ از دادستان کشور، آخرین جزئیات پرونده سعید مرتضوی، طلبه سیرجانی، مهدی هاشمی، نسرین ستوده و... از جمله اخبار قضایی در هفته رو به پایان است.

به گزارش خبرنگار مهر در اوایل هفته جاری دیوان عدالت رای نهایی خود را در مورد انتصاب سعید مرتضوی بر مسند ریاست سازمان تامین اجتماعی صادر کرد. که این رای نشان می دهد مرتضوی دیگر نمی تواند رئیس باشد. البته اعضای هیئت عمومی در این رای گفته اند: مرتضوی مدرک فوق لیسانس در رشته های حسابداری، مدیریت، بیمه، مالی، اقتصاد و انفورماتیک و پزشکی ندارد و حتی سابقه کار در این حوزه هم نداشته است. اما بعد از این حکم رئیس جمهور مرتضوی را سرپرست این سازمان کرد و بلافاصله حجت الاسلام محمد جعفر مرتضوی رئیس دیوان عدالت اعلام کرد: در مورد این حکم هم بررسی خواهیم کرد.

9500 زندانی جرائم غیر عمد در زندانهای کشور

اسدالله جولایی رئیس ستاد دیه کشور گفت: در حال حاضر 9500 نفر زندانی جرایم غیرعمد در سطح کشور وجود دارند که از این تعداد 2000 نفر زندانی مربوط به دیه تصادفات شبه عمد و غیر عمد هستند.

مرخصی 3 روزه نسرین ستوده

مینا جعفری وکیل نسرین ستوده اعلام کرد: موکل من اوایل هفته با سپردن وثیقه 300 میلیون تومانی به مرخصی آمده بود و پس از اتمام 3 روز مرخصی، علیرغم اینکه کارشناس پرونده قول مساعد برای تمدید مرخصی داده بود اما خود را به زندان اوین معرفی کرد.

محاکمه خبرگزاری مهر 8 بهمن ماه

در ادامه رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی، قاضی باقری رئیس شعبه 78 دادگاه کیفری استان تهران، هشتم بهمن‌ماه را برای رسیدگی به پرونده‌های مدیران مسئول خبرگزاری مهر و سایتهای "دولتیار" و "تریبون مستضعفین" تعیین کرده است. معاون اول رئیس جمهور شاکی رضا مقدسی مدیرعامل است که علت این شکایت انتشار گزارشی مبنی بر دلایل حذف نام رحیمی از لیست اسامی متهمان پرونده اختلاس است.

طلبه سیرجانی به 3/5 سال حبس محکوم شد

حجت الاسلام محمد جعفر منتظری حاکم شرع دادگاه ویژه روحانیت اعلام کرد: طلبه سیرجانی از سوی دادگاه ویژه روحانیت به سه سال و نیم حبس محکوم شد. البته این حکم در دادگاه بدوی صادر شده و قابلیت اعتراض و تجدید نظر خواهی دارد.

طلبه سیرجانی (حجت الاسلام جهانشاهی) به عنوان متهم ردیف اول پرونده موسوم به طلاب عدالتخواه، به اتهام تشویش اذهان عمومی به دو سال، اخلال در نظم عمومی به یک سال و توهین به مقامات قضایی به 6 ماه حبس محکوم شده است.

دیدار نمایندگان با متهمان سیاسی و امنیتی و اختلاس در زندان اوین

در این هفته جاری 4 نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از زندان اوین بازدید کردند. البته این بازدید از بندهای امنیتی و سیاسی 209 و 350 هم بود که در این بندها نمایندگان با برخی از زندانیان گفتگو کردند که از بین آنها آقایان میردامادی، مومنی و بهشتی، مه آفرید خسروی، فائزه هاشمی و... نظرات خود را مطرح کردند.

چند سئوال داغ از دادستان کل کشور

دادستان کل کشور در مقام سخنگوی قوه قضائیه در هفته جاری به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد که برخی سئوالات از حساسیت و ارزش خبری بالایی برخوردار بود.

- تغییر خاصی در حصر خانگی موسوی و کروبی رخ نداده است
- 8 اسفند زمان رسیدگی به پرونده قضات کهریزک
- اتهامات مهدی هاشمی امنیتی و مالی است
- صدور کیفرخواست 40 اخلالگر بازار ارز
- رئیس جمهور هنوز لیست 300 نفره بدهکاران بانکی را نداده است

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  
  •  

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

  •  
  •  

     

     

     

     

     

    کد خبر 1799068

    نظر شما

    شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha