۳۰ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۰۲

خوشبخت در گفتگو با مهر:

سیمرغ فیلم فجر نباید تغییر شکل می‌داد/ لزوم تقدیر از مسئولان دیجیتال کردن فیلم‌ها

سیمرغ فیلم فجر نباید تغییر شکل می‌داد/ لزوم تقدیر از مسئولان دیجیتال کردن فیلم‌ها

مهرداد خوشبخت کارگردان فیلم "عقاب صحرا" تغییر شکل سیمرغ جشنواره فیلم فجر را نادرست دانسته و پیشنهاد داد در بخش تجلی اراده ملی از مسئولان دیجیتالی کردن سینماها و آثار جشنواره تقدیر شود.

مهرداد خوشبخت کارگردان فیلم "عقاب صحرا" که در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر جایزه مصطفی عقاد را از بخش بین‌الملل و سیمرغ بلورین جلوه‌های بصری را از بخش سودای سیمرغ دریافت کرد به خبرنگار مهر گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که در این دوره از جشنواره فجر تجربه شد، دیجیتال شدن نمایش آثار در سالن‌های سینما بود که آغاز این جریان در جشنواره کودک بود و در جشنواره فیلم فجر به تکامل رسید.

وی افزود: همت بلند مسئولان و دست‌اندرکاران جشنواره امسال باعث شد که فیلم‌های حاضر در این جشنواره با کیفیت خوب در سالن‌ها دیده شود. اما آنچه در این میان نادیده گرفته شد تقدیر از بچه‌های لابراتوار و دفاتر فنی بود که زحمات شبانه‌روزی بسیاری برای دیجیتال کردن آثار و سیستم نمایش در سالن‌های سینما متحمل شدند که من خود از نزدیک شاهد آن بودم.

خوشبخت در ادامه با اشاره به این مطلب که برای تقدیر از مسئولان دیجیتال کردن فیلم‌ها دیر نیست، گفت: در طول جشنواره و جوایز رنگارنگ آن نامی از کسانی که در این زمینه تلاش کردند به میان نیامد. اما هنوز هم دیر نیست و اگر شرایطی فراهم شود تا در اختتامیه تجلی اراده ملی از آنها نیز یادی شود قطعا باعث دلگرمیشان در سال‌های آینده خواهد شد. به اعتقاد من نمایش دیجیتال فیلم در جشنواره نقطه عطفی در تاریخ سینمای ایران محسوب می‌شود.


برنده جایزه مصطفی عقاد در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به تغییر شکل سیمرغ بلورین این دوره از جشنواره فیلم فجر گفت: یکی دیگر از نکات قابل توجه که جای افسوس داشت شکل جدید تندیس سیمرغ بلورین بود.

وی در ادامه افزود: تندیس نخل طلای فستیوال کن یا مجسمه اسکار طی سال‌ها ثابت مانده‌اند و شکل و شمایل آنها امروز به برندسینمایی معتبری در دنیا تبدیل شده است. حال اینکه نمی‌دانم چرا مدیران ما همیشه اصرار دارند چرخ را دوباره اختراع کنند و طرحی نو دراندازند.

خوشبخت در پایان افزود: به عنوان مثال هنرمند جوانی که در این جشنواره سیمرغ گرفته زمانی که سیمرغ خود را با سیمرغی که هنرمند پیشکسوتی چون مسعود کمیایی یا مهرجویی دارد مقایسه می‌کند به داشتن چنین سیمرغی از جشنواره مهم سینمایی ایران افتخار می‌کند اما متاسفانه با تغییر ظاهر سیمرغ بلورین او از حس لذت و افتخار محروم شده است.

کد خبر 1817115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha