۱۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۴۷

یک کارشناس مسائل آمریکای لاتین:

احتمال بالای قطع روابط کاراکاس-واشنگتن/ "مادورو" برنده انتخابات ونزوئلا خواهد بود

احتمال بالای قطع روابط کاراکاس-واشنگتن/ "مادورو" برنده انتخابات ونزوئلا خواهد بود

یک کارشناس مسائل آمریکای لاتین با اشاره به رابطه نزدیک و عمیق چاوز با مردم کشورش،" نیکولاس مادورو" معاون وی را به احتمال زیاد پیروز انتخابات آینده این کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، "سندرو بنینی" ، کارشناس مسائل آمریکای لاتین در گفتگو با روزنامه سوئیسی "تاگس انسایگر" به بررسی چشم انداز سیاسی ونزوئلا بعد از مرگ هوگو چاوز پرداخته و اظهار داشت: ونزوئلا یک مرد جذاب و مهم را از دست داد که پیوند و همبستگی عمیقی با مردم کشورش داشت و علیه فقر مبارزه کرد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو درباره دلایل محبوبیت بالای چاوز در بین مردم کشورش اظهار داشت: در کنار جذابیتی که چاوز داشت مبارزات وی علیه فقر بود که عشق ملت به وی را سبب شد. طبقه محروم جامعه، قدردان برنامه های اجتماعی چاوز در مبارزه با فقر بودند. وی از درآمد حاصل از نفت، مدارس و آپارتمانهای رایگان در اختیار طبقه ضعیف قرار می داد. شرایط بسیاری از مردم کشورش با این گونه اقدامات بهتر شد.

این کارشناس مسائل آمریکای لاتین در ادامه گفت: البته با پول زیادی که نفت برای این کشور به ارمغان می آورد ، ونزوئلا باید امروزه در شرایط اقتصادی خیلی بهتری بود، اما این گونه نیست که همه چاوز را دوست داشته باشند. ونزوئلا امروز دچار دو دستگی شده است.

وی در ادامه درباره "نیکولاس مادورو" معاون رئیس جمهوری که تا برگزاری انتخابات عهده دار وظایف چاوز خواهد بود اظهار داشت: در ونزوئلا حالا یک موج حمایت و همدردی باورنکردنی با وی به وجود خواهد آمد که این یک موج حمایت از دولت است. دولت حالا باید انتخابات جدید را اعلام کند که به احتمال زیاد "مادورو" برنده این انتخابات خواهد بود. البته این به دلیل اقدامات شخصی وی نیست، بلکه این نوعی انتقال همدردی با وی به عنوان فردی است که جانشین چاوز شده است. "مادورو" می تواند از این موج مثبت نهایت استفاده را ببرد. به این ترتیب قابل پیش بینی است که وی پیروز انتخابات در ونزوئلا باشد.

"بنینی" در ادامه با تاکید بر اینکه البته جذابیت و محبوبیت مادورو کمتر از هوگو چاوز است، خاطر نشان کرد: وی یک مبارز انتخاباتی خوب نیست. تمام مشکلات اقتصادی،تورم و قطع مداوم برق تحت حکومت چاوز و به دلیل محبوبیتی که وی داشت از طرف مردم تحمل می شد. اما اینکه آیا شرایط برای ادامه تحمل چنین وضعیتی با "مادورو" هم وجود دارد مشخص نیست.

این کارشناس مسائل آمریکای لاتین در بخش دیگری از این گفتگو با توجه به دستور دولت ونزوئلا برای اخراج دو دیپلمات آمریکایی از این کشور و اینکه "مادورو" دشمنان کشورش را مسئول مرگ چاوز اعلام کرده است، درباره مناسبات آینده آمریکا و ونزوئلا اظهار داشت:  احتمال اینکه ونزوئلا با آمریکا قطع رابطه کند زیاد است.

کد خبر 2012842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha