۱۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۰۸

دهدشتی:

شهدای جهاد پیشگامان سازندگی در کشور بودند

شهدای جهاد پیشگامان سازندگی در کشور بودند

آبادان – خبرگزاری مهر: نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهدای جهاد سازندگی پیشگامان سازندگی و پیام رسانان انقلاب به دورترین نقطه از خاک میهمن اسلامیمان بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین دهدشتی پیش از ظهر چهارشنبه در آئین تجلیل از مقام 9 شهید جهاد سازندگی آبادان که در سال 1363 به شهادت رسیدند با اشاره به فرمایشات معمار کبیر انقلاب که جهادگران را سنگرسازان بی سنگر نامیده بود، افزود: نقش ارزشمند و بی بدیل جهادگران در دوران جنگ تحمیلی سبب این نامگذاری شده بود.                                                         

وی اظهار کرد: جهاد سازندگی در دوران جنگ تحمیلی با حضور مهندسی خود در جبهه ها اقدام به ساخت سنگر، پل، خاکریز و جاده در مناطق مختلف می کرد که این امر در حصول پیروزیهای رزمندگان اسلام نقش به سزایی داشت.

سرپرست اداره جهاد کشاورزی آبادان نیز در ادامه گفت: شهدا در راه دفاع از کیان جمهوری اسلامی با پشت کردن به این دنیای فانی عاشقانه مبارزه کردند و به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

رضا پلنگ زا، بر انعکاس صحیح ایثارگریها و جانفشانی های رزمندگان اسلام و جهادگران در طول دوران هشت سال جنگ تحمیلی به نسلهای جدید انقلاب تاکید کرد و افزود: جهاد کشاورزی آبادان 40 شهید، 14 جانبار و یک آزاده را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.

به گفته وی این 9 شهید از اعضای اصلی شورای مرکزی مدیریت جهاد سازندگی آبادان بودند که در  اسفند ماه سال 1363  بر اثر بمباران هوایی حزب بعث به شهادت رسیدند.

در این مراسم جمعی از مسئولان محلی، نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران روستاها، خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران وآزادگان حضور داشتند.
 

کد خبر 2013115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha