۳ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۰۲

ابوترابی:

راهیان نور در آغاز راه است/ این حرکت باید توسعه یابد

راهیان نور در آغاز راه است/ این حرکت باید توسعه یابد

اهواز - خبرگزاری مهر: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت عظیم راهیان نور به مناطق عملیاتی در آغاز راه است و باید سال به سال این حرکت تعمیق و توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی صبح امروز شبه با حضور در معراج شهدا و قرارگاه مشترک راهیان نور اظهار کرد: باید به افرادی که بهترین لحظات سال را در کنار شهدا و مناطق عملیاتی می گذرانند تبریک گفت که به چنین سعادتی دست پیدا می کنند.

وی افزود: افرادی که این موقع از سال به این مناطق سراسر شور عشق و شهادت می آیند بی شک یک سال آینده زندگی خود را بیمه کرده اند زیرا شهدا انسانهایی وارسته بودند که جز برای راضی خدا کاری نمی کردند.

ابوترابی با اشاره به حرکت عظیم راهیان نور در کشور گفت: راهیان نور یکی از بهترین، عمیق ترین و پایدارترین برنامه های فرهنگی و دینی در کشور است که خوشبختانه هر ساله توسعه بیشتری پیدا می کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به راویان و بازماندگان دفاع مقدس اظهار کرد: راویان و بازماندگان دوران دفاع مقدس، وارثان دفاع مقدس هستند و خداوند آنان را برای بازگویی و روایت مجاهدتها و ایثار شهیدان آن دوران شکوهمند حفظ کرده است.

وی تصریح کرد: ما نقطه های بسیار روشنی در انقلاب اسلامی داریم که متاسفانه مغفول واقع شده است و در این سالها اصلا دیده نشد و امروز خداوند متعال اراده فرموده است تا در این مقطع از انقلاب به آن پرداخته شود. یکی از این نقاط در تاریخ ما، دفاع مقدس است.

ابوترابی ادامه داد: در صحنه عملیات دفاع مقدس تا سالها ما به این مهم نپرداختیم و امروز این حرکت راهیان نور در آغاز راه است. با این تدابیر و نگاه مشترک دستگاه های اجرایی کشور و نیروهای مسلح، خوشبختانه این ستاد مرکزی راهیان نور در کشور شکل گرفته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل ستاد مرکزی راهیان نور در کشور افزود: شکل گیری ستاد مرکزی راهیان نور با حضور مجموعه دستگاه ها و نیروهای مسلح در کشور خود نوید بخش آن است که در آینده کارهای بزرگی در عرصه فرهنگی کشور سامان خواهد یافت.

ابوترابی ادامه داد: ما در حوزه راهیان نور در آغاز راه قرار داریم و امیدوارم که در آینده نه چندان دور بتوانیم در این مناطق، موزه دفاع مقدس در هر حوزه ای راه اندازی کنیم تا با نمایش عملیاتهای بزرگ، اقشار مختلف جامعه با آن آشنا سازیم و این کار در آینده قابل انجام است و می توان گفت با ساخت این مجموعه ها بازدید کنندگان از داخل و خارج کشور، صحنه ها و عرصه حساس پیکار و نبرد آن دوران شکوهمند را به مشاهده بنشینند.

وی عنوان کرد: ویژگی های دفاع مقدس قابل تکرار نخواهد بود. صحنه های نبرد، اسارت، دوران ایستادگی، پایمردی و اقتداری که جوانان این کشور در آن دوران آفریدند و در مقابل استکبار و تهاجم ابرقدرتهای جهان ایستادند، این کشور را تبدیل به نماد برجسته پیروزی و مقاومت کرد و ما امروز هرچه در کشور داریم به برکت دفاع مقدس است.

 

 

 

کد خبر 2022090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha