۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۹:۲۲

مداحی خبر داد؛

شرکت‌کنندگان همایش سراسری هیئت رزمندگان اسلام با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

شرکت‌کنندگان همایش سراسری هیئت رزمندگان اسلام با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

نوزدهمین همایش سراسری هیئت رزمندگان اسلام طی روزهای 10 ،11 و 12 اردیبهشت سال جاری در قم برگزار می شود. از جمله این برنامه ها ديدار با مقام معظم رهبري در سالروز تولد حضرت زهرا (س) است.

به گزارش خبرنگار مهر، علي اكبر مداحي مدير هيئت رزمندگان اسلام عصر امروز شنبه هفتم اردیبهشت در نشست خبري اهداف و برنامه های نوزدهمین همايش سراسري اين تشكل را تشریح کرد.

مداحی در ابتدا گفت: تدوين سياست‌ها و راهبردهاي هيئت رزمندگان اسلام منطبق بر سند چشم انداز 20 ساله کشور و اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص هیآت مهم‌ترين هدف ماست.

وی ادامه داد: برخی از راهبردهای 22 گانه که حدود 5 سال است تدوین شده است و در این زمینه شروع به کار کرده ایم ، از این قرار است: توجه به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و اجرایی نمودن آنها و توسعه معنوی هیآت که از مهمترین اهداف ماست. مقام معظم رهبری در سال 86 در دیدار با هیآت ما فرمودند هیئت رزمندگان اسلام همت بگمارند تا هیئت های عزاداری به معنای حقیقی کلمه کلاس درس برگزار کنند که این حالت را در هیئت ها کمتر می بینیم.

مدير هيئت رزمندگان اسلام تصریح کرد: دومین راهبرد، راهبرد آموزشی و پژوهشی  و روشهای صحیح مداحی ، هیئت داری و خادمین افتخاری هیئت هاست. اینها عناصر کلیدی یک هیئت را تشکیل می دهند که بایستی سطح معلومات و اثرگذاری آنها را بالا ببریم. 

وی افزود: 10 برنامه برای دومین راهبرد نوشته ایم. از جمله همایش هایی که هر سه ماه یکبار در ستاد مرکزی از انجمنهای مرکزی برگزار می شود و در مورد شعر آیینی است.

 مداحي بررسي عملكرد هيئت‌ رزمندگان در سال گذشته را از ديگر اهداف برگزاري اين همايش دانست و افزود: ‌هم اكنون 350 هيات در سراسر كشور فعال هستند كه علاوه بر اين تعداد 200 هيات پيروان عترت (واحد خواهران) و 150 هيات جوانان و نوجوانان عاشورايي در سراسر كشور فعاليت مي‌كنند كه در مجموع 700هيات در نوزدهمین همايش سراسري رزمندگان اسلام حضور مي‌يابند.

 وي بررسي برگزاري روش‌هاي مختلف عزاداري‌ها و جشن‌ها در كنار انسجام بيشتر اعضا را از جمله ديگر راهبردهای اين همايش برشمرد.

مدير هيات رزمندگان اسلام در ادامه به ديدار با مقام معظم رهبري در سالروز تولد حضرت زهرا (س) اشاره كرد و افزود: دیدار یا آیت الله مکارم شیرازی در روزسه شنبه 10 اردیبهشت در مسجد امیر المؤمنین قم و عزاداری و زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) در روز چهارشنبه و مدیحه سرایی و شعرخوانی در لابلای برنامه ها از جمله برنامه های این همایش سه روزه است.

 وي در خصوص برنامه‌هاي در دستور كار همايش نيز گفت: بررسي سياست‌ها و راهبردهاي سال 92 ، تبيين ديدگاه مقام معظم رهبري در خصوص فعاليت مداحان، و تبیین شعار سال امسال از سوی مقام معظم رهبری انجام سخنراني برای جوانان توسط عليرضا پناهيان، سخنرانی با موضوع اخلاق و معنويت توسط آقاتهراني، و آیت الله کاظم صدیقی،  تحليل مسايل داخلي و خارجي و دشمن‌شناسي  و سخنراني در خصوص معضلات فرهنگی از جمله برنامه‌هاي در دستور كار همايش نوزدهم است.

مدير هيئت رزمندگان اسلام درپایان گفت:‌ فعالیت این تشکل تنها به برگزاری عزاداری ها و برپایی جشنهای اهل بیت (ع) محدود نیست بلکه اين معاونت هم اكنون يك ماهنامه تخصصي، يك سايت اختصاصي و همچنين انتشار كتاب شعر در هر سال را ایجاد و منتشر کرده است. مخاطب ما مداحان و وعاظ هستند که البته عموم مردم هم می توانند از محصولات فرهنگی ما استفاده بکنند.همچنين اعزام مداح و سخنران به سراسر كشور از جمله ديگر فعالیت‌هاي این هیئت است. ما بیشترین ارتباط را با رسانه ملی داریم و مراسم دعای ندبه ما هر هفته و مراسم دعای کمیل هیات از سیما پخش می شود.

 

کد خبر 2041838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha