۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۰۸

شاه آبادی:

کرمانشاه جایگاه واقعی تئاتر مرصاد است/ ضرورت وجود سالن تئاتر در هر شهر

کرمانشاه جایگاه واقعی تئاتر مرصاد است/ ضرورت وجود سالن تئاتر در هر شهر

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: معاون هنری وزارت ارشاد گفت: جایگاه واقعی تئاتر مرصاد استان کرمانشاه است و این نیازمند توجه بیشتر مسئولین این استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید شاه آبادی در نشستی خبری پیرامون بررسی مسائل و مشکلات حوزه هنر از جمله تئاتر که عصر شنبه در محل سالن پلاتوی نمایش تئاتر در مجتمع فرهنگی هنری انتظار برگزار شد با اشاره به افتتاح تئاتر خیابانی و تئاتر شهر کرمانشاه گفت: این مراسم نقطه عطفی در تئاتر شهر کرمانشاه است.

وی تئاتر خیابانی را اردیبهشت تئاتر خواند و افزود: اردیبهشت تئاتر ایران یک رویداد بزرگ و ارزشمند است که قومی بلند و جدی در راستای جذب مخاطب قدم برمی دارد.

شاه آبادی ادامه داد: افزایش بهره وری تئاتر کشور وظیفه اصلی معاون هنری وزارت ارشاد است و اردیبهشت تئاتر می تواند این هدف را برآورده کند.

وی گفت: تجلیل از هنرمندان تئاتر با حضور پیشکسوتان  این عرصه نشان اهمیت و جایگاه تئاتر داشته و هنرمندان خود باید در این راه مصمم تر از گذشته باشند.

معاون هنری وزارت ارشاد افزود: تئاتر باید به سمت مردمی بودن پیش رود و وجود متون تاثیرگذار نمایشی در این بین بسیار مهم است تا از اقشار مختلف مخاطب داشته باشد.

وی افزود: مسئولان باید توجه بیشتری به این هنر بکنند و در هر شهری باید حداقل یک سالن تئاتر وجود داشته باشد.

شاه آبادی ادامه داد: اجرای تئاتر و نمایش هایی از این دست باید به صورت روزانه و با برنامه ریزی مدون و مستمر باشد و تنها منحصر به سالگرد و مراسمی خاص نباشد.

وی گفت: این تئاتر در میان مردمی اجرا می شود که یادگار دوران دفاع مقدس هستند و مقارن بودن این اتفاق با ایام ولادت بی بی دو عالم حضرت زهرا (س) بوده که باید آن را به فال نیک گرفت.

شاه آبادی در بخش دیگر به تئاتر شهر اشاره کرد و گفت: بحث تاسیس تئاتر شهر طرحی است که با غلبه بخش نرم افزاری بر بخش سخت افزاری در کشور اتفاق افتاده است.

وی افزود: ما در کشور سالن های زیادی داریم اما تخصصی نیستند و هنرمندان تئاتر به صورت پراکنده عمل می کنند.

شاه آبادی بار دیگر بر  ضرورت وجود حداقل یک سالن تمرین تئاتر تاکید کرد.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی گفت: صحنه تمرین مناسب (سن)، قدرت دید، امکان تعامل و... امکان حضور بازیگران و سایر ملزومات تئاتر را فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه تئاتر شهرستان ها دارای اهمیت ویژه تری نسبت به پایتخت است، گفت: کسانی که در تهران صاحب نام هستند اکثرا متعلق به دیگر استان ها بوده و از شهرستان ها برخاسته اند.

شاه آبادی بر ضرورت انحصاری بودن سالن های تئاتر تاکید کرد و گفت: سالنی که به امر تئاتر اختصاص می یابد نباید مورد استفاده های دیگر قرا گیرد.

وی، سالن تئاتر شهر کرمانشاه را پنجمین سالن تئاتر شهر کشور دانست و گفت: این اقدام محصول یادآوری حوزه تئاتر شهر است.

شاه آبادی در ادامه از تلاش های مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد در زمینه ایجاد بستر مناسب برای اجرای طرح تئاتر استان ها قدردانی کرد و گفت:

وی باید در کنار این اقدامات تلاشی نیز در جهت رشد کمی هنرمندان تئاتر انجام دهد.

معاون هنری وزارت ارشاد در ادامه به بحث دبیرخانه دائمی موسیقی مقاومت اشاره کرد و گفت: ایجاد دبیرخانه دائمی این جشنواره در استان کرمانشاه مستلزم همکاری شهرداری و استانداری استان کرمانشاه است.

شاه آبادی در پایان به تئاتر مرصاد اشاره کرد و گفت: جایگاه واقعی  تئاتر مرصاد کرمانشاه دارد و مسئولین استان باید در این جهت تمام تلاش خود را انجام دهند.

وی افزود: همچنین در مرزبندی تئاتر مرصاد باید شفاف سازی شده و حوزه ها و ماموریت ها مشخص و در این راستا مداومت و جدیت صورت گیرد تا این محل پایگاه حرکت کشور باشد.

کد خبر 2041887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha