۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۵۲

حجت الاسلام علاءالدینی در گفتگو با مهر:

دشمن از نبش قبر "حجر بن عدی" هدفی جز ایجاد تفرقه میان مسلمانان ندارد

دشمن  از نبش قبر "حجر بن عدی" هدفی جز ایجاد تفرقه میان مسلمانان ندارد

دماوند - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه دماوند اظهار داشت: بی شک نبش مزار حجر بن عدی" که در بند و زنجیر دشمنان اسلام بود و با پیکری غرق به خون در مزارش آرمیده بود، هدفی جز ایجاد تفرقه در میان مسلمانان را دنبال نمی کند.

حجت الاسلام محمد علاءالدینی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: نبش مزار مطهر صحابه رسول الله(ص) و یکی از شهدای صدر اسلام یعنی حجربن عدی الکندی دل هر انسان مؤمن و مسلمانانی را به درد می آورد.

وی بیان داشت: وقوع چنین وقایع دلخراشی، بار دیگر نقش بارز اسرائیل، آمریکا و سایر عناصر استکبار در تلاش برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان را بر جهانیان عیان ساخت.

اهداف دشمن از نبش مزار صحابه رسول خدا

به گفته امام جمعه دماوند، نبش مزار مطهر حضرت حجر بن عدی، شنیع ترین اقدام هتاکانه ملعونان عضو گروه های افراطی بعد از تخریب قبور اهل بیت(ع) است.

وی عنوان داشت: بی شک نبش مزار صحابه ای که در بند و زنجیر دشمنان اسلام بوده و با پیکری غرق به خون در مزارش آرمیده بود، هدفی جز ایجاد تفرقه در میان مسلمانان را دنبال نمی کند.

حجت الاسلام علاءالدینی با اشاره به آخرین وصیت حضرت حجر بن عدی پیش از شهادتشان اضافه کرد: این شهید سرافراز اسلام پیش از اقدام عمال معاویه نسبت به شهادت ایشان وصیت کرده بودند که "بعد از شهادت زنجیر از دست و پایم بر ندارید و مرا با همان پوشش غرق به خون در قبر جای دهید، چراکه می خواهم روز قیامت با همین هیبت مقابل معاویه باشم".

وی با تکیه به روایاتی از سید و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا(ع)، ولایت مداری، نیکی به مادر، مستجاب الدعوه بودن، خداترسی، پرداختن به عبادت و روزه فراوان را از ویژگیهای بارز اخلاقی این شهید گرامی اسلام خواند.

کوتاهترین نماز "عدی" چه زمانی اقامه شد؟

نماینده ولی فقیه در شهرستان دماوند با اشاره به وقایع روز پایانی زندگی شریف حجربن عدی الکندی اظهار داشت: پرداختن به مستحبات در کنار ادای واجبات دینی با وضویی دائم و نمازهای طولانی یکی از نشانه های بارز اخلاقی حجربن عدی الکندی بود.

وی عنوان داشت: این صحابه رسول الله(ص) تنها مطالبه پیش از شهادتشان را فرصتی برای اقامه نماز قرار داد، اما این نماز کوتاهترین عبادت او مقابل خداوند متعال بود.

حجت الاسلام علاءالدینی افزود: زمانی که از ایشان پرسیدند که چرا نماز این بار شما کوتاه تر از دفعات گذشته بود، فرمود که "اگر احتمال تهمت اقامه طولانی نماز به دلیل ترس از مرگ از سوی شما وجود نداشت، این نماز طولانی تر می شد، حال آنکه این نماز کوتاهترین نماز من بود".

وی خطابه حضرت حجربن عدی در جنگ صفین را بیاناتی ماندگار در تاریخ اسلام دانست و گفت: ایشان در آن خطابه فرمودند که "ای علی اگر به شرق و غرب عالم بروی در رکاب تو خواهم بود".

نماینده ولی فقیه در شهرستان دماوند با اشاره به فرمایشات نبی مکرم اسلام(ص) درباره حجربن عدی، ادامه داد: حضرت رسول اکرم(ص) درباره حجربن عدی فرموده اند که "هفت نفر بعد از من کشته خواهند شد که خداوند و اهل آسمانها از مرگ آنها خشمگین می شوند".

وی ادامه داد: حال "تکفیری" ها تصاویر زشت و شنیع عمل ننگین خود در نبش مزار مطهر چنین مرد بزرگی را در رسانه های خود درج کرده و زیر آن عنوان می کنند که این مکان، مقام حجربن عدی از زیارتگاه های شیعیان بوده که قهرمانان ارتش آزاد بعد از نبش قبر وی را در مکان ناشناس دیگری قبر کرده اند، چون این محل به مکان شرک به خدا بدل شده بود.

حجت الاسلام علاءالدینی عنوان کرد: بدون شک دلیل دست یازیدن دشمنان اسلام و همدستان اسرائیل و آمریکا در منطقه به چنین اقدامات زشتی ناشی از عصبانیت آنها از شکستهای متوالی در میدان سوریه با مقاومت جانانه مسلمانان است.

کابوسی دائمی در انتظار هتاکان

وی با دلالت بر حقیقتی تاریخی، کابوس و وحشت دائمی را سرنوشت و فرجام هتاکان به مزار صحابه رسول خدا(ص) دانست و افزود: معاویه بعد از شهادت حجربن عدی دچار کابوسی دائمی شده بود، خود این ملعون گفته بود که "ای حجر گرفتاری من بعد از تو بسیار طولانی خواهد بود".

نماینده ولی فقیه در شهرستان دماوند بیان داشت: مسلمانان جهان امیدوارند این حرکت زشت افراطیون قلم بطلانی باشد بر رفتارهایی شنیع از این دست و بدون تردید تکفیریها و همترازان آنها با اقدام مذکور گور خود را کنده، ریشه خود را سوزانده و چهره کریه شان را در معرض دید عموم قرار دادند.

کد خبر 2046647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha