۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۱۲

صفایی با مهر مطرح کرد:

جاده بوشهری - شیف - گناوه خردادماه افتتاح می‌شود/ کاهش 40 کیلومتری مسیر

جاده بوشهری - شیف - گناوه خردادماه افتتاح می‌شود/ کاهش 40 کیلومتری مسیر

بوشهر - خبرگزاری مهر: قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: جاده بوشهری - شیف - گناوه خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا صفایی‌بوشهری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این راه مواصلاتی نقش ویژه‌ای در کاهش ترافیک در محور برازجان –گناوه خواهد داشت، اظهار داشت: هم اکنون طول مسیر بوشهر به گناوه 130 کیلومتر است که با بهره‌برداری از محور جدید از شیف این مسیر 40 کیلومتر کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه محور بوشهر - شیف به گناوه به طول 90 کیلومتر حدود 2.14 درصد راه‌های استان بوشهر را به خود اختصاص داده، تصریح کرد: کاهش فاصله بوشهر به گناوه، کاهش بار ترافیکی بزرگراه بوشهر، گزبلند به گناوه، کاهش مصرف سوخت، تسهیل راه دسترسی به روستاهای این منطقه و دسترسی به حوضچه‌های پرورش میگو از جمله مزایای اجرای مسیر بوشهر، شیف گناوه است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه  بیش از هفت دستگاه پل در این محور ساخته شده، بیان کرد: این محور در مسیر مزارع کشاورزی و جویباری استان است که در آن پل‌های تیپ و غیر تیپ وجود دارد به طوری که 20 درصد پروژه را پل‌ها شامل می‌شود و پل 100 متری به روی رودخانه حله، پل 30 متری محرزی از جمله این پلها است.

صفایی‌بوشهری با اشاره به اینکه از 90 کیلومتر این مسیر، عملیات ساخت 85درصد آن به اتمام رسیده، اضافه کرد: 15 کیلومتر باقیمانده تا خرداد ماه به پایان می‌رسد و از خردادماه، مردم بوشهر و شیف و روستاها و شهرهای در مسیر می‌توانند از این محور تردد کنند.

وی میزان سرمایه‌گذاری این طرح را 450میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با راه‌اندازی اين مسير فاصله مركز تا شمال استان 40كيلو متر كمتر مي‌شود و شاهد افزايش ايمنی و كاهش زمان سفر خواهيم بود .

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر تاکید کرد: افتتاح این مسیر تاثير به سزائی در تجارت، صنعت و صيد و صيادی در استان بوشهر خواهد داشت چرا که بخش عمده‌ای از تردد این محور از کنار ساحل خلیج فارس خواهد بود.

کد خبر 2055441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha