۲۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۲۵

کریمی:

پیگیری آلودگی زیست محیطی در اولویت شورای چهارم قرار گیرد/شورای اول موفق تر عمل کرد

پیگیری آلودگی زیست محیطی در اولویت شورای چهارم قرار گیرد/شورای اول موفق تر عمل کرد

اراک - خبرگزاری مهر: شهردار سابق شهر اراک با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر چهارم باید مطالبات کلان شهر اراک را جدی بگیرند گفت: آلودگی زیست محیطی، دره سده و هویت صنعتی شهر اراک از مهمترین مشکلات مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی اکبر کریمی ظهر روز سه شنبه در جلسه هم اندیشی با خبرنگاران اراک افزود: شهری به مانند اراک با چندین مشکل مهم مواجه است که اولین آن آلودگی زیست محیطی است.

وی اضافه کرد: شهر اراک به لحاظ آب و هوایی شرایط خاصی دارد و اختلاف دما در این شهر و وجود دریاچه میقان که در گذشته رطوبت و طراوت خاصی به شهر اراک می داد با کم آب شدن و خشک شدن در حال حاضر گرد و غبار ناشی از این دریاچه رامردم شاهد هستند و آلودگی صنایع نیز بر بحرانی بودن این شرایط آب و هوایی افزوده است.

پیگیری محیط زیست از سوی شورای شهر چهارم در اولویت اساسی قرار بگیرد

کریمی تصریح کرد: لذا بحث پیگیری محیط زیست شامل آب، خاک و هوا از سوی شورای شهر چهارم باید در اولویت اساسی قرار بگیرد.

وی دومین اولویت کلان شهر اراک را دره سده برشمرد و گفت: این دره که در حد فاصل شهرهای کرهرود، سنجان و فیجان قرار دارد با وجودبیش ازشش رشته قنات به عنوان ریه های شهر ارام محسوب می شوند  و در گذشته به علت حاکم بودن شهرداری های ضعیف در سنجان و کرهرود این دره که مساحت ان بالغ بر هزار هکتار کم کم در حال خشک شدن قناتها و ساختمان سازی شده است.

شهردار سابق اراک با تاکید بر اینکه باید طرحهای ضربتی برای حفظ باغات و فضای سبز این دره صورت گیرد خاطرنشان کرد: باید با استفاده از این دره در قالب مکانهای تفریحی و پارکهای آبی در حفظ فضای سبز شورای شهر چهارم بتواند برنامه ریزی جامعی داشته باشد.

تعدادی از قناتهای این منطقه خشک شده است

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی از قناتهای این منطقه خشک شده است گفت: اگر در این مکان خانه سازی های بیشتری صورت بگیرد و این اتفاق را نتوانند شورای شهر جدید مدیریت کنن هیچ تضمینی برای آب و هوای کلان شهر و باغات و آبها وجود نخواهد نداشت.

کریمی به حفظ و گسترش هویت صنعتی شهر اراک تاکید کرد و گفت: شهری به مانند اراک قبل از اینکه شهری گردشگری و تفریحی باشد دارای هویت صنعتی است  و هزاران نفر در کارخانجات این شهر فعالیت می کنند اما در حال حاضر می بینیم که شهر صنعتی به مانند اراک از صنعت عقب افتاده است.

شهردار سابق اراک با بیان اینکه در گذشته رتبه صنعتی اراک در چهارمین قطب صنایع مادر کشور بود اظهارداشت: اما حال در رتبه های دهم قرار گرفیتم و استانهای دیگر از ما جلو افتاده اند.

استانهای دیگر از ما جلو افتاده اند

وی در توضیح ارتباط هویت صنعتی و شوراهای شهر گفت: شاید شورای شهر به طور مستقیم نتواند در تولید صنعتی دخالت کند اما می تواند با تشکیل جلسه و از مدیران صنایع در مورد برخی انتفاقها توضیح بخواهد و با تدوین برنامه ایجاد شهرکهای صنعتی و... به هویت بخشی صنعتی کمک کند.

کریمی ضمن ارزیابی شوراهای شهر گذشته اظهارداشت: نمی توان به طور صحیح و روشن در مورد کار سه دوره شوراهای اراک نظر داد چراکه اماری از تشکیل جلسات و کمیسیونها و... در دسترس نیست اما با یک نگاه اجمالی و میزان رضایت مردم می توان این علمکرد را مورد سنجش قرار داد.

وی با اشاره به اینکه در دوره اول شوراها موفق تر عمل کرد گفت: در این دوره با توجه به اینکه شوراها تازه شکل گرفته بود اما با این حال میزان رضایتمندی مردم بالاتر از انها بود.

در دوره اول شوراها موفق تر عمل کرد

شهردار سابق اراک با بیان اینکه در دوره دوم شورا نیز به آرامی و بدون تنش سپری شد تصریح کرد: اما دوره دوم تداوم نداشت و افرادی که در دوره سوم بودند نتوانستند در شورای شوم راه پیدا کنند.

وی دوره سوم را پرتنش دانست و گفت: از این منظر که شورای شهر سوم یک تخصص فنی که مربوط به حوزه های شهری و پسماندها، معماری و شهرسازی وجود نداشت یک نقص برای شورا محسوب می شد.

وی با تاکید بر اینکه جای نقدجدی و تخصصی از عملکرد شوراها از سوی دستگاهها و دانشگاهها خالی است خاطرنشان کرد: مراکز فرهنگی و پژوهشی باید به صورت علمی عملکرد شوراها را نقد و ارزیابی کنند و خروجی و نتایج آن را در منظر مردم قرار دهند.

جای نقدجدی و تخصصی از عملکرد شوراها خالی است

شهردار سابق با اشاره به انتخابات پیش روی شوراهای چهارم و آسیب شناسی شوراها اضافه کرد: با توجه به تعدد شرکت کننده ها در حال حاضر نزدیک به 300 نفر شرکت کرده اند امکان ان نیست که مردم به آنالیز این افراد بپردازند و بعد فرد اصلح را انتخاب کنند.

دکتر کریمی ادامه داد: هرچند که در این دوره شاهد شرکت افراد اصلح و متخصص زیادی هستیم اما با این حال مردم باید به افرادی رای دهند که در حوزه های فنی، اجرایی و فرهنگی و اجتماعی تخصص و تجربه داشته باشند.

وی ادامه داد: حوزه فنی شامل شهرسازی، معماری، حمل و نقل و ترافیک، فضای سبز و خدمات شهری و مدیریت اجرایی شامل تخصصهای مالی، حقوقی، منابع انسانی، ساختارهای سازمانی، فناوری اطلاعات و اتوماسیون اداری و فرهنگی و اجتماعی شامل بخشهای ورزشو مسایل فرهنگی است.

حمایت ائتلاف حامیان آبادانی کلان شهر اراک

شهردار سابق اراک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت ائتلاف حامیان آبادانی کلان شهر اراک در چهارمین دوره انتخابات شورای شهر افزود: با شناخت دقیقی که روی افراد و تخصصهای آنها صورت گرفت این ائتلاف برای انتخاب بهتر مردم شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه ائتلاف حامیان آبادانی کلان شهر اراک مورد حمایت ماست تصریح کرد: هرگونه انتصاب افراد به حمایت اینجانب را به جز این ائتلاف تکذیب می کنیم.

کریمی با تاکید بر اینکه ارائه لیست ازسوی ائتلاف حامیان آبادانی کلان شهر اراک به معنی نفی سایر دوستان نیست تصریح کرد: ما از بین خوبها خوب ترین و اصلح ترین افراد را انتخاب کردیم.

کد خبر 2073975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha