۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۲۸

احمدی عنوان کرد:

اصلاح شیوه آبیاری در نخیلات آبپخش/ افزایش تولید و كاهش اثرات خشکسالی

اصلاح شیوه آبیاری در نخیلات آبپخش/ افزایش تولید و كاهش اثرات خشکسالی

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پروژه اصلاح شیوه آبیاری در نخیلات منطقه آبپخش شهرستان دشتستان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ماشالله احمدی عصر پنجشنبه در نشست مسئولان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اجرای پروژه اصلاح شیوه آبیاری در نخیلات منطقه آبپخش، اظهار داشت: این پروژه در باغات نخل 17 نفر باغدار بهره بردار با اعتبار یک هزار و620 میلیون ریال به اجرا در آمد.

وی افزود: هدف از اجرای این پروژه را ایجاد بسترهای لازم برای بهبود افزایش تولید و كاهش اثرات خشکسالی بوده که به دلیل بحران کم آبی در منطقه باعث کاهش چشم گیر حجم آبیاری در سطوح اجرای عملیات طرح و همچنین تغیر روش آبیاری از غرقابی (استخري) به روش پشته‌اي يك بر آب ذکر کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: در  منطقه آبپخش حدود هشت‌هزار هکتار نخلیلات وجود دارد که سالانه 43 هزار تن خرما تولید می‌کند.

ایستگاه اصلاح نژاد بز عدنی بوشهر

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: بر اساس سیاست‌های مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در طرح ملی ساماندهی اصلاح نژاد گوسفند و بز کشور که با رویکرد افزایش بهره وری و کاهش فشار چرای دام از سطح مراتع تدوین شده است، ایستگاه اصلاح نژاد بز عدنی استان بوشهر واقع در بخش دلوار شهرستان تنگستان دارای550راس دام بوده و هشت سال از فعالیت آن می گذرد به عنوان یکی از هشت ایستگاه اصلی کشور شناخته شد.

افشین قطبی افزود: این ایستگاه‌ها نقش مرکزیت تولید مواد ژنتیکی، اجرای طرح‌های تحقیقاتی، آموزش دامداران و ماموران ثبت رکورد و تلقیح مصنوعی را به عهده و امور مربوط به برنامه‌های اصلاح نژادی استان‌های جنوب کشور را تحت پوشش دارند.

وی ادامه داد: در بین ایستگاه‌های اصلاح نژاد گوسفند و بز موجود در کشور، هشت ایستگاه به عنوان ایستگاه اصلی و 11 ایستگاه به عنوان ایستگاه پشتیبان در نظر گرفته شده اند که ایستگاه‌های پشتیبان نیز ایستگاه‌های اصلی را در برنامه های مختلف اصلاح نژاد یاری خواهند کرد.

کد خبر 2085328

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha