تمدید اقامت مهاجران افغانی در پاکستان/ سرکرده طالبان کشته شد

تمدید اقامت مهاجران افغانی در پاکستان/ سرکرده طالبان کشته شد

تمدید اقامت مهاجران افغانی در پاکستان به مدت دو سال دیگر و کشته شدن یکی از فرماندهان طالبان در افغانستان از جمله رویدادهای اخیر این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری صدای افغان، پاکستان اقامت بیش از یک میلیون مهاجر افغانی را که در این کشور زندگی می کنند تمدید کرد.

دفتر سازمان ملل در امور پناهندگان روز گذشته اعلام کرد که پاکستان براساس سیاست جدید دولتی خود اقامت بیش از یک میلیون پناهنده افغانستانی را که قرار بود مدت اقامت این پناهندگان تا نهم تیر به پایان برسد، تمدید کرد.

پاکستان از زمان تهاجم شوروی سابق به افغانستان تاکنون به مدت بیش از سه دهه میزبان پناهندگان افغانستانی بوده است.

در همین حال مقامات افغانستان و پاکستان برای تمدید دوره اقامت مهاجرین افغانستانی در پاکستان به توافق رسیده اند.

پیش از این، مقام های پاکستانی بارها از اخراج اجباری مهاجران افغانستان از کشور خود هشدار داده بودند اما اکنون پاکستان اعلام کرده است که قصد اخراج اجباری پناهندگان افغانستانی را ندارد.

مقامات افغانی نیز از دولت پاکستان خواسته بودند که به پدیده مهاجرت، به دید یک مساله اجتماعی و بشری نگریسته و از آن به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده نکنند.

براساس آمارها، هم اکنون حدود یک میلیون و ۶۰۰ پناهنده افغانستانی در پاکستان زندگی می کنند.

یکی از فرماندهان طالبان در افغانستان کشته شد

نیروهای امنیتی افغانستان طی عملیاتی یکی از فرماندهان طالبان را  کشتند و ۴ تن از افراد مسلح همراهش را در استان  کاپیسا این کشور دستگیر کردند.

در نتیجه‎ی عملیات نیروهای اطلاعاتی افغانستان و مقاومت مسلحانه آنها ، فرمانده یک گروه پنج نفری تروریستی طالبان به نام "آغا پادشاه" که از مدتی پیش مشغول فعالیت های تروریستی، بمب گذاری در مرکز استان کاپیسا بودند، کشته شد و ۴ تن از همراهانش دستگیر شدند .

مقادیر قابل توجهی مهمات جنگی نیز توسط نیروهای امنیتی افغانستان ضبط شده است. افراد بازداشت شده در جریان تحقیقات ابتدایی به جرم خویش اعتراف کردند.

کد خبر 2086228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha