۱۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۴

برای دیدن بچه‌های دبستانی؛

«شبح معلم»، «فرانکشتاین مهربان» و «کفش‌های هیولایی» به کتابفروشی‌ها آمدند

«شبح معلم»، «فرانکشتاین مهربان» و «کفش‌های هیولایی» به کتابفروشی‌ها آمدند

3 جلد از مجموعه «قصه‌های دبستانی» با عنوان «شبح معلم»، «فرانکشتاین مهربان» و «کفش‌های هیولایی» از نویسندگان مختلف، توسط انتشارات پیدایش برای نوجوانان دبستانی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، 3 کتاب جدید از مجموعه «قصه‌های دبستانی» برای نوجوانان گروه سنی سال‌های دبستان، توسط انتشارات پیدایش منتشر شده‌اند که آثاری از نویسندگان مختلف حوزه کودک و نوجوان هستند و توسط دو مترجم این حوزه بازگردانی شده‌اند. این کتاب‌ها با صورت فصل‌های کوتاه و همراه با تصاویر میان سطور تدوین شده‌اند.

یکی از این کتاب‌ها «شبح معلم» است که نوشته تونی بردمن است و توسط زینب رضایی ترجمه است. تصویرگری این کتاب به عهده پیتر کاوانا بوده است و داستان آن درباره کلاس سوم بی‌انضباط یک مدرسه است. داستان به این ترتیب است که کلاس سوم، شلوغ‌ترین و بی‌نظم‌ترین کلاس مدرسه است. هیچ معلمی نمی‌تواند این کلاس را آرام کند و همه معلم‌ها بعد از چند روز از مدرسه فرار می‌کنند. عاقبت یک روز، شبح معلم قدیمی به سراغ بچه‌ها می‌رود تا آن‌ها را تربیت کند.

دومین کتاب جدید قصه‌های دبستانی، «فرانکشتاین مهربان» است که نویسنده و مترجم آن مشابه عنوان قبلی‌اند. به علاوه تصویرگر این کتاب هم پیتر کاوانا است. فرانکشتاین یک هیولای داستانی است که شخصیت وحشتناک دارد. اما در این کتاب، بچه‌ها با یک فرانکشتاین دیگر روبرو‌اند. آقای فرانکشتاین زیبا نیست، او که در واقع یک هیولاست، از آن هیولاهایی است که عاشق بچه‌هاست و می‌خواهد معلم‌شان باشد. اما سوالی که این داستان سعی در پاسخ دادنش دارد،‌ این است که فرانکشتاین می‌تواند موفق باشد یا نه. آیا بچه‌ها او را دوست خواهند داشت یا از او می‌ترسند؟

عنوان دیگر این مجموعه، «کفش‌های هیولایی» نوشته اما لیبورن است که توسط فروزنده داورپناه ترجمه شده است. تصویرگری این کتاب هم توسط جورجین اورواتر انجام شده است.

موضوع این کتاب این است که وقتی جک کفش‌های تازه‌اش را به پا می‌کند، پاهایش از اختیار او خارج می‌شوند. او بی‌آن‌که بخواهد، در مدرسه دارد به بچه‌ها لگد می‌زند. بدتر از آن، نمی‌تواند با فوتبال ضربه مستقیم به توپ بزند. کفش‌های هیولایی، همه زندگی جک و خانواده‌اش را به هم ریخته است.

هر 3 کتاب یاد شده با 64 صفحه مصور، شمارگان 2 هزار و 500 نسخه و قیمت 3 هزار تومان منتشر شده‌اند.

کد خبر 2089383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha