۱۷ تیر ۱۳۹۲، ۸:۵۶

حجت الاسلام ربانی:

حیات ملی ما به حیات دینی گره خورده است

حیات ملی ما به حیات دینی گره خورده است

گرگان - خبرگزاری مهر: مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور گفت: اگر بخواهیم در دنیا سربلند باشیم باید بر ارزش های دینی و معنوی خود تکیه کنیم، زیرا امروز حیات ملی ما به حیات دینی گره خورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدحسن ربانی شامگاه یکشنبه در مراسم کلنگ زنی ساختمان مرکز خدمات حوزه های علمیه استان گلستان، با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی توفیق عبادت در این ماه پر فیض و برکت و ذخیره توشه برای دنیا و آخرت، گفت: کلنگ زنی این مراسم در آستانه ضیافت الهی را به فال نیک می گیریم و امیداورم این مرکز منشاء خیر و برکت قرار گیرد.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه هرچه بینش و عمق درک دینی مردم بیشتر شود، بر همان اندازه بنیان و پایه ای نظام اسلامی قوی تر و مستحکم تر می شود، تصریح کرد: روحانیون و نقش بی بدیل آنان، یکی از بخش های مهمی است که نقش ویژه ای در ارتقای فرهنگ دینی مردم دارند و روحانیت از بدو پیروزی انقلاب خود را هرگز از مردم جدا نکرد و در بین مردم و با آنان بود.
 
ربانی، در ادامه با اشاره به اینکه نظام اسلامی در مقابل این قشر از جامعه که از حداقل های حقوق شهروندی و بیمه بی بهره بودند، وظایف خاص خود را دارد، خاطرنشان کرد: با دستور مقام معظم رهبری مرکز خدمات حوزه های علمیه در کشور تشکیل شد و در راستای ارائه خدمات معیشتی و بیمه روحانیون نیز گام های موثری برداشته شده است.
 
نقش روحانیت درست ترسیم شود
 
وی، با تاکید بر اینکه تجربه نشان داده که در هر جا روحانیت حضور پرر نگ و موثری داشته در آن نقطه بزهکاری و خلاف نیز کمتر بوده است، تصریح کرد: اگر نقش روحانیت را به خوبی ترسیم کنیم بسیار فراتر از تصور ماست و نظام در مقابل این قشر وظیفه دارد و ما مطالبات آنان را در مرکز خدمات دنبال می کنیم.
 
همچنین، مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه استان گلستان، نیز گفت: انقلاب اسلامی به واسطه رهبری امام (ره) و سکانداری مقام معظم رهبری و مجاهدت های مراجع عظام، ایثار و مجاهدت علمایی که برای اعتلای کلمه حق و حاکمیت دین خدا جان خود را فدا کردند، به یک انقلاب جهانی تبدیل شده است.
 
حجت الاسلام ایوب وردانی افزود: این دستاوردهای عظیم و بین المللی بدون شک حاصل مجاهدت های شهیدان، خانواده های شهدا و ایثارگران بوده و ما امروز شاهد پیشرفت در عرصه های عمرانی در کشور و بروز نهضت های بیداری اسلامی برگرفته از انقلاب در دنیا هستیم.
 
وی، با تقدیر از عنایات ویژه نماینده مقام معظم رهبری در استان و رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور و استاندار گلستان، گفت: خدمات ارائه شده در مرکز خدمات حوزه های علمیه استان گلستان، شامل همه طلاب و روحانیون اعم از شاغل و غیرشاغل و شیعه و سنی است.
کد خبر 2092311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha