۱۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۳۹

مهر گزارش می دهد؛

جشن شکرگزاری برداشت گوجه در رامیان/ به بار نشستن حماسه اقتصادی در یک مزرعه

جشن شکرگزاری برداشت گوجه در رامیان/ به بار نشستن حماسه اقتصادی در یک مزرعه

خان ببیین - خبرگزاری مهر: جشن شکرگزاری برداشت گوجه فرنگی در مزرعه هزار هکتاری گوجه فرنگی کشاورز رامیانی در خان ببین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کشاورز رامیانی با تولید 60 تا 100 تن گوجه فرنگی در هر هکتار، گامی برای تحقق حماسه اقتصادی در کشور برداشته است.
 
رئیس جهاد کشاورزی رامیان پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه این همایش به خبرنگار مهر گفت: گوجه یکی از محصولات پرکیفیت است که بصورت خام و پخته مصرف می شود.
 
رحمت مهاجر وطن افزود: به دلیل هزنیه های بالای کشت، داشت و برداشت، این محصول در حال مکانیزه شدن است.
 
3200 هکتار از مزارع رامیان زیر کشت گوجه فرنگی
 
وی سطح زیر کاشت گوجه در استان را پنج هزار و 800 هکتار اعلام کرد و گفت: سه هزار و 200 هکتار از این میزان در شهرستان رامیان واقع شده که مقام اول استانی را داراست.
 
وی عنوان کرد: 55 درصد تولید گوجه در استان به رامیان اختصاص دارد و رویکرد جدید کشاورز یو زراعی استفاده از محصول سالم و بدون سم و مبارزه با آفات بصورت طبیعی است که رامیان نیز در این قسمت پیشرو بوده است.
 
مهاجر وطن یادآورشد: دو هزار و 200 هکتار از اراضی شهرستان نیز رهاسازی زنبور انجام شده است.
 
تولید 60 تا 100 تن گوجه در هکتار
 
نصرت حسینی کشاورز نمونه و پیشرو در صنعت تکنولوژی کشاورزی در رامیان گفت: از سال 44 کشاورزی را شروع کردم و اکنون هزار هکتار سطح زیر کشت گوجه دارم که از هر هکتار 60 تا 100 تن تولید گوجه داشتم که میانگین 80 تن است.
 
وی اظهار داشت: تمام اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار است و تولید محصول در این روش دو برابر افزایش می یابد.
 
وی عنوان کرد: سیسم آبیاری قطره ای در هر هکتار بیش از یک میلوین تومان هزنیه دارد که نیاز است دولت در این زمینه به کشاورزان راهکار ارائه دهد.
 
حسینی افزود: معضل دیگر حفر چاه در زمین کشاورزی است و با توجه به اینکه در هر روستا رودخانه و آببندان وجود دارد ولی مانند گذشته از این آبها استفاده نمی شود.
 
وی.گفت: پتانسیل های خوبی برای ایجاد درآمد در کشور وحود دارد و متاسفانه کشاورزان بدون توجه به آن کشاورزی می کنند.
 
حسینی گفت: یکی از مشکلات این است که بعد از برداشت محصول برای کشت دوم، اراضی آتش زده می شود که این کار موجب خشک شدن زمین زراعی می شود.
 
محمد تقی سوخته سرایی فرماندار رامیان نیز گفت: خوشبختانه حماسه سیاسی خوبی در 24 خردادماه رقم خورد و بعد از آن نیز حماسه ورزشی خوبی در کشور رقم زدیم.
 
جلوه گری حماسه اقتصادی در مزرعه 
 
وی با اشاره به مزرعه هزار هکتاری گوجه فرنگی حسینی در رامیان گفت: حماسه اقتصادی در این مزرعه جلوه نمایی می کند.
 
فرماندار رامیان گفت: در زمانی که راهبرد دشمن، جنگ اقتصادی است، کشاورزان از سرداران جبهه اقتصادی محسوب می شوند و باید برای حفظ نظام در جبهه اقتصاد فعال شویم.
 
وی گفت: در سبد اقتصادی خانوار نقش مهمی دارد و سرشار از ویتامین های مهم است و باید کشاورزان از علم و تجربه کشاورزان نمونه استفاده کنند.
 
فرماندار رامیان گفت: در شرایط کنونی، کشاورزان با کار کشاورزی در واقع نوعی جهاد می کنند و تا زمانیکه برخی قوانین وجود دارند، کشاورزی پیشرفت نمی کند.
 
رضا صابری نماینده مردم رامیان نیز گفت: آنچه به عنوان دستاورد و امتیاز داریم مدیون امام راحل و ایثارگریهای بزرگانی است که در جامعه فعایت می کنند.
 
وی اظهار داشت: مشکلات کشاورزان با کشاورزی رفع می شود و اصل کار نیازمند توجه و کار کشاورزان بوده که خالصانه در مزارع تلاش می کنند.
 
آموزش درس بهره وری در کشاورزی
 
وی عنوان کرد: کشاورزان درس بهره وری را به ما یاد می دهند و واقعیت این است که مزرعه باید به کارگاه آموزشی شود.
 
صابری گفت: باید از تجارب کشاورزان استفاده کرد و اگر با علم عجین شود سبب توفیق و پیشرفت می شود.
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر کشاورزی سبب کاهش کشاورزان شود نگران کننده خواهد بود و باید رابطه ای مهربانه و خوبی بین کشاورزان و علم ایجاد شود که انشاء الله با تشکیل دانشگاه فنی و حرفه ای این کار صورت می گیرد.
 
رامیان در شرق گلستان واقع شده است.
کد خبر 2092660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha