۱۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۲۶

افتتاح سازمان هنری دفاع مقدس ـ2/

نهضت ترجمه آثار ادبی و هنری دفاع مقدس آغاز شود

نهضت ترجمه آثار ادبی و هنری دفاع مقدس آغاز شود

معاون بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح خواستار ایجاد نهضت ترجمه آثار ادبی و هنری دفاع مقدس در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم آغاز به کار سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی و سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس صبح امروز چهارشنبه 16 مرداد ماه با حضور رئیس ستادکل نیروهای مسلح، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن کوثر سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه اساس حرکت این بنیاد بر مبنای فرامین فرمانده معظم کل قوا اساسنامه بنیاد و مصوبات و تدابیر رئیس ستادکل نیروهای مسلح است، اظهار داشت: رویکرد ما در بنیاد تحول‌گراست و ما نیز به دنبال نو شدن هستیم، مسئله نهادی بودن بنیاد برای ما از سازمانی بودن آن اهمیت بیشتری دارد؛ چرا که نهاد خشکی سازمان را ندارد، اما مقررات آن را در خود دارد و می‌تواند خود را با موقعیت‌های مختلف انطباق دهد.

وی افزود: در بحث تحول در بنیاد به دنبال تعالی آن هستیم و امیدواریم که بتوانیم توفیق پاسداری در انقلاب را در برابر تهدیدات نرم بدست آوریم.

کارگر تاکید کرد: تشکیل این دو سازمان حاصل 9 ماه مشاوره با اهالی فرهنگ و متخصصان است و امیدواریم به کمک آنها بتوانیم تامل، تعمق و تفکر را به همراه اصل مشارکت و مشاورت در فعالیت‌های ادبی و هنری نهادینه کنیم.

در ادامه این مراسم سردار سیدمسعود جزایری معاون بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح در سخنانی با بیان اینکه دشمن امروزه با همه عـِده و عـُده خود به مصاف انقلاب و نظام آمده است، گفت: در چنین شرایطی اقتضا می‌کند که ما نیز با همه توان به مصاف دشمن برویم و صف محکمی در برابر آفند آن ایجاد کنیم و عندالاقتضا نیز اقدام آفندی داشته باشیم.

جزایری ادامه داد: امروز در تمام عرصه‌ها دشمن علیه ما هجوم آورده است، در نیمه دوم سال 91 حدود 59 رزمایش توسط آمریکا و اسرائیل در اروپا و غرب و شرق آسیا اجرا شد که 37 مورد از آن مربوط به منطقه ما بود. در عرصه اقتصادی و نظامی نیز کار دشمن امروزه بسیار فشرده شده است. در این میان طرفی پیروز است که اراده لازم را برای مقابله داشته باشد که به فضل الهی این مسئله در نظام اسلامی وجود دارد.

وی ادامه داد: گنج چند لایه انقلاب و دفاع مقدس باید برای سال‌های متوالی مورد استفاده ما قرار بگیرد، ایران و جهان مستضعفان باید تا جایی که می‌تواند از این گنج بهره ببرد تا قدرت خود را به صورت روزافزون افزایش دهد و تنها در صورت استفاده از این گنج است که می‌توانیم آفند و پدافند مناسب داشته باشیم.

معاون بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نقش ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در شرایط ویژه امروز نیاز به همت و همگرایی بیشتری در سطوح مختلف جامعه داریم و به همین مناسبت در چند ماه اخیر دو مسئله در بنیاد در دستور کار ما قرار گرفت، نخست تغییر رویکرد درونگرایی به برونگرایی و برون‌سپاری و دوم آسیب شناسی و طرح تحول در بنیاد.

جزایری ادامه داد: برونگرایی و برون‌سپاری به معنی آن است که بنیاد باید در فعالیت‌های فرهنگی مدیریت عالی را داشته باشد و دفاع مقدس را همگانی بکند به این منظور تمام دستگاه‌ها اعم از دولتی و غیردولتی باید وارد کار شوند و این آموزه‌ها را به دوران فعلی و به همه جامعه انتقال دهند، در بحث آسیب‌شناسی هم به این نتیجه رسیدیم که دو سازمان موجود می‌تواند از نظر کمی و کیفی به تولیدات فرهنگی ارتقاء دهند البته تولیداتی که از صحت لازم برخوردار و امانت‌دار بوده و امانت‌دار باشند.

وی در پایان تاکید کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیاز به یک نهضت ترجمه از تولیدات خود نیز دارد که این مسئله نیازمند انجام فعالیت مفصل است.

کد خبر 2111836

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha