۲۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۳۳

داستان جدیدی از نویسنده فقید سوئدی به زودی منتشر می‌شود

داستان جدیدی از نویسنده فقید سوئدی به زودی منتشر می‌شود

یک داستان جدید از استیگ لارسن نویسنده فقید سوئدی و نویسنده آثاری چون «دختری با خالکوبی اژدها» که یکی از جلدهای سه گانه «هزاره» است، به زودی منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایج، این داستان کوتاه در مجموعه‌ای جدید از داستان‌های جنایی که شامل داستان‌هایی از چند تن از بزرگ‌ترین نویسندگان جنایی سوئد است، منتشر خواهد شد.

این داستان که لارسن آن را در 17 سالگی نوشته، یکی از داستان‌های کوتاه مجموعه‌ای است که با عنوان «سایه‌ای تیره‌تر از سوئد» توسط میستیریوس پرس انتشارات نیویورکی در ماه فوریه آینده منتشر خواهد شد. در این مجموعه داستان‌هایی هم از ماژ سیووال و پر والو، زن و شوهری که الهام‌بخش اصلی خلق رمان‌های جنایی مدرن اسکاندیناویایی بوده‌اند، هنینگ مانکل، آسا لارسن و سارا استریدزبرگ نیز جای دارد.

این مجموعه همچنین شامل داستانی از اوا گابریلسون نیز خواهد بود، شریک استیگ لارسن که در حال حاضر سر اموال لارسن با خانواده اش بحث و جدل دارد. از آنجایی که لارسن بعد از مرگش در روز 9 نوامبر 2004 هیچ وصیت‌نامه‌ای از خود باقی نگذاشت، تمام اموالش توسط پدر و برادرش به ارث برده شدند. بعد از مرگ وی قسمت‌هایی از کتاب چهارم مجموعه «هزاره» پیدا شد. گفته می‌شود برنامه اصلی او نوشتن 10 کتاب درباره شخصیت‌هایش بود.

اولین کتاب لارسن سال 2005 در سوئد با نام «مردانی که از زنان متنفرند» و سال 2008 در انگلیس با نام «دختری با خالکوبی اژدها» منتشر شد. این کتاب همه را با شخصیت‌های لیزبت سالاندر، یک دختر هکر حرفه‌ای و میکل بلومکویست، روزنامه‌نگاری سمج آشنا کرد.

کتاب‌های «دختری که با آتش بازی کرد» و «دختری که به لانه زنبورها لگد زد» سال 2009 در انگلیس به چاپ رسیدند. این سه‌گانه تاکنون بیش از 65 میلیون نسخه فروخته و هر سه کتاب‌ها در سوئد تبدیل به فیلم‌های سینمایی با بازی نومی راپاس و مایکل نیکویست در نقش‌های اصلی شدند. ‌هالیوود چند سال بعد فیلم «دختری با خالکوبی اژدها» را با بازی رونی مارا و دنیل کریگ بازسازی کرد.

کد خبر 2113454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha