۲۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۰۰

به مناسبت 26 مرداد؛

مراسم سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی در مرز خسروی برگزار شد

مراسم سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی در مرز خسروی برگزار شد

کرمانشاه – خبرگزاری مهر: به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به کشور مراسم بزرگداشتی در مرز خسروی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر،  همزمان با 26 مرداد، سالروز و ورود آزادگان هشت سال دفاع مقدس به میهن اسلامی، مراسم باشکوهی با حضور اقشار مختلف مردم، نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از آزادگان در مرز خسروی شهرستان قصرشیرین برگزار شد.

این مراسم شنبه شب با حرکت نمادین اتوبوس حامل آزادگان سرافراز در نقطه صفر مرزی خسروی و استقبال مردم، فرماندهان نظامی و انتظامی، هنگ مرزی و مسوولان محلی آغاز شد.

شرکت کنندگان در این مراسم نمادین با اهدا شاخه های گل از آزادگان جنگ تحمیلی که به کشور بازگشتند استقبال کردند ضمن اینکه آنها نیز با به جای آوردن سجده شکر و بوسه زدن بر خاک وطن خوشحالی و شعف شان از بازگشت به میهن را اعلام کردند.

نواختن مارش های نظامی و حماسی دوران دفاع مقدس توسط گروه موزیک سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه شور و شعف خاصی به این مراسم بخشیده بود و رزمندگان و آزادگان را به یاد دوران دفاع مقدس می انداخت.

فرمانداران قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، نماینده مردم این شهرستان ها در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه، روحانیون، مسوولان محلی، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی و شماری از آزادگان نیز در این مراسم حضور داشتند.

مسابقه نمادین تنیس روی میز میان دو نفر از آزادگان هشت سال دفاع مقدس از سوی اداره ورزش و تربیت بدنی قصرشیرین برگزار شد و در پایان با اهدای جوایزی از این دو نفر تجلیل شد.

در این مراسم دو نفر از آزادگان جنگ تحمیلی به بیان خاطراتی از دوران اسارتشان پرداخته و رمز پایداری و مقاومت خود را در دوران اسارات ایمان و اعتقاد دینی و قلبی به پروردگار متعال دانستند.

قرائت شعر در وصف آزادگان به زبان کردی، اجرای موسیقی خاطره انگیز ˈهایتن خوش هاتین صفا هاوردینˈ توسط یک شاعر قصرشیرینی، برپایی ایستگاه صلواتی، برپایی نمایشگاه عکس از ورود آزادگان به کشور، اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، توزیع بسته های فرهنگی و هدایا به آزادگان از دیگر برنامه های این مراسم در نقطه صفر مرز خسروی بود.

نخستین گروه از آزادگان هشت سال دفاع مقدس 26 مرداد سال 69 حدود یک سال پس از پایان جنگ تحمیلی از طریق مرز خسروی وارد کشورمان شده و مورد استقبال قرار گرفتند که به همین مناسبت هر سال، مراسم نمادینی در این نقطه صفر مرزی برگزار می شود.
 

کد خبر 2117767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha